Ik ben helemaal nieuw in het kweken van kevers. Ik heb twee soorten larven waarmee ik begonnen ben; pachnoda fissipuncta en eudicella aetiopica. Nu zag ik van de week dat ik van de laatste soort al 6 coconnetjes in de bak had zitten. Moeten deze apart van de larven? Of kan ik ze ook laten ontwikkelen in de bak?
Nu zag ik dat van 1 van de 6 larven de cocon gebroken was, helemaal doormidden. De larve zag er nog gewoon als een L3 larve uit. Maakt het zelf de cocon weer heel, of moet ik een 'surrogaat cocon' maken? (Dit heb ik weer ergens voorbij zien komen). Uiteraard wil ik het zo goed mogelijk doen en zorgen dat al mijn kevers uiteindelijk uitkomen. Klopt het ook dat de coconnen beter wat droger kunnen liggen dan te nat? Waar ze inliggen voelt aan als potgrond.
De bakken staan in mijn woonkamer, met een flinke laag loofhumus uit het bos en rijpe banaan. Verder zitten er gaatjes in de bakken en is het standaard rond de 18 graden in mijn woonkamer. Ik heb voor de imago's al een terrarium klaar staan met warmtelamp.
Alle tips zijn welkom!

Groetjes Mercedes