Het grote kleine vragen topic
Ja, tof!! Ook leuk voor ons om te volgenJoris schreef: do 09 apr 2020, 14:15 Jullie hadden inderdaad gelijk, en ben ook dagelijks foto’s aan het maken om de ontwikkeling vast te leggen!

🪲 Beetlegems 🪲
-
- Imago
ik vond vandaag deze Mtu larve. L1 of L2 met een vlek. ik denk dat het een beschadiging is want er leek een soort korstje op te zitten, maar ik wilde het toch even hier voorleggen. de andere larven in de bak lijken nergens last van te hebben. wel heb ik dit exemplaar even apart gezet.
groetjes,
Julia
groetjes,
Julia
-
- Imago
ik zie net dat de foto niet heel scherp is maar hopelijk kan iemand er wat mee 

Lijkt me idd een beschadiging of bijtwond
Maar hoop dat de meer ervaren je het met meer zekerheid kunnen zeggen.
Heb de foto iets aangepast.
Maar hoop dat de meer ervaren je het met meer zekerheid kunnen zeggen.
Heb de foto iets aangepast.
Ja, lijkt een bijtwond of een beschadiging. Ieder geval geen black spot, want dat zijn meestal ronde donkere plekken en dan zie je er vaak meerdere tegelijk.
-
- Imago
gelukkig! bedankt, dan zet ik hem snel weer in zijn normale grote bak. dan kan hij weer gezellig met zijn mede larfjes spelen 

Ik dacht ik geef een update over de verpoppende larf. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ze klaar is 

Wij volgen de verpopping ook al een tijdje.Joris schreef: zo 26 apr 2020, 15:06 Ik dacht ik geef een update over de verpoppende larf. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ze klaar is![]()
Heel mooi om zo te kunnen volgen.
Ook een goed idee om ze in een glazen pot te houden waardoor je het hele proces kunt volgen.
Moet je wel het geluk hebben dat ze een cocon maken aan de rand van de potNathan schreef: di 28 apr 2020, 15:42Wij volgen de verpopping ook al een tijdje.Joris schreef: zo 26 apr 2020, 15:06 Ik dacht ik geef een update over de verpoppende larf. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ze klaar is![]()
Heel mooi om zo te kunnen volgen.
Ook een goed idee om ze in een glazen pot te houden waardoor je het hele proces kunt volgen.