Even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Peter b
Ei

Even voorstellen

Bericht door Peter b »

Hoi,

Even voorstellen. Mijn naam is Peter. Ik hou me al een dikke 20 jaar bezig met hagedissen en dan voornamelijk gekko's. Tussendoor heb ik ook wat insecten zoals rozenkevers, miljoenpoten, krekels, morio's, kakkerlakken e.d. gehouden. Vandaag is het beperkt tot enkele slakkensoorten met de bedoeling er de ideale voedseldiersoort uit te pikken. Ik had me ook graag eens terug bezig gehouden met kevers en meer specifiek de kleinere soorten die niet te grote larven hebben. Voorstellen? Laat maar horen.

Groeten,
Peter
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

welkom. misschien een pachnoda soort worden niet zo heel groot.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Peter,

Welkom op het forum! Je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum en daar kan je ook vragen om wat keverlarven. Momenteel heb ik zelf Pachnoda sinuata larven in de aanbieding als je wilt. Laat maar horen. Heel veel plezier op het forum.

Groeten,

Pim
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Welkom Peter B,

Van de kevers is de Pachnoda erg populair als voedseldier. De grotere soorten schijnen zich wat beter te verdedigen waarbij ook horrorverhalen te voorschijn komen als: larven die zich door de buikwand eten van de reptielen en dat soort dingen.

Zelf heb ik er nooit iets mee gedaan, maar ik adviseer als je de larven van grotere soorten als voeding wilt gebruiken je ze eerst van hun kaken ontdoet. (buiten beschouwing gelaten hoe humaan dat is)
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Peter b
Ei

Bericht door Peter b »

Bedankt. Pachnoda marginata en sinuata heb ik al gehouden. Ik zoek iets wat maximum ongeveer half zo grote larven heeft. Ik dacht iets in de trant van die groen/paars metallieke kevers waarvan de naam me nu ontsnapt of zelfs kleiner.

Groeten,
Peter
Pim schreef:Hoi Peter,

Welkom op het forum! Je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum en daar kan je ook vragen om wat keverlarven. Momenteel heb ik zelf Pachnoda sinuata larven in de aanbieding als je wilt. Laat maar horen. Heel veel plezier op het forum.

Groeten,

Pim
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Peter,

De soort die jij bedoelt is Chlorocala africana. Daar zijn twee varianten van: groen of paars. Ze worden hier nog weinig aangeboden, maar wellicht kan iemand jou helpen.

Groeten,

Pim
Plaats reactie