M. t. ugandensis joekel in de maak
Hoofdzakelijk eik. Ik volg de richtlijnen van Daniel Ambuhl (YouTube)
De volgende stap is gezet, een cocon van 8,5 cm. Dat kan wat leuks worden
Wauw, dat is echt een grote! Man of vrouw?
Een man. Vrouwtjes zal je denk ik nooit zo uit de kluiten gewassen krijgen.
Wow da's echt een grote! Ik ben benieuwd welke joekel daar uit gaat komen!!
Inmiddels is het beestje uit zijn pophuid gekrabbeld. Ik zie oranje en groen door het kijkgaatje. Nog een paar weken wachten, dan wordt ie vast actief.
Ohh, spannend!! Misschien kun je voor ons al een foto maken van het kijkgaatje? 

🪲 Beetlegems 🪲
Ewoud,
Jou toch even verwittigen; misschien is het interessant om na 3-4 dagen uit te harden in de cocon de voorkant (langs kopzijde van de kever) van de cocon open te maken; dit om de kophoorn volledig tot z'n letterlijke "recht" te laten komen. Anders riskeer je een kromme kophoorn en verlies je misschien 2-3 mm aan lengte.
Succes!
Groeten,
Tom
Jou toch even verwittigen; misschien is het interessant om na 3-4 dagen uit te harden in de cocon de voorkant (langs kopzijde van de kever) van de cocon open te maken; dit om de kophoorn volledig tot z'n letterlijke "recht" te laten komen. Anders riskeer je een kromme kophoorn en verlies je misschien 2-3 mm aan lengte.
Succes!
Groeten,
Tom
Da's wel een goeie Tom. Ik zal vanavond het kijkgaatje een stukje vergroten.
@Lous77: ik zal kijken of ik een alternatief voor mijn gesneuvelde camera kan opsnorren.
@Lous77: ik zal kijken of ik een alternatief voor mijn gesneuvelde camera kan opsnorren.
Het kijkgaatje is vergroot. Alle ruimte is beschikbaar voor de flinke hoorn. Hierbij twee kiekjes.