Pachnoda marginata peregrina
Pachnoda marginata peregrina
Niet spectaculair, maar wel leuk om te zien. Gekocht als dola's.
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Pachnoda's blijven leuk !
Leuke foto
Blijft leuk ,mijn groepje daar ben ik ook erg trots op. Wel zie ik dat sommige meer bruin zijn op de rug, een gebrek aan kleur lijkt het ook wel want degene die iets afwijken en meer ''bruin'' zijn op de rug gaan niet dood en doen het prima. Ze zien er alleen wat gehavend uit en hebben niet veel kleur
Dacht dat het misschien een andere ondersoort was maar zijn toch echt de Pachnoda marginata peregrina. Is dit normaal of komt het meer voor?

Blijft leuk ,mijn groepje daar ben ik ook erg trots op. Wel zie ik dat sommige meer bruin zijn op de rug, een gebrek aan kleur lijkt het ook wel want degene die iets afwijken en meer ''bruin'' zijn op de rug gaan niet dood en doen het prima. Ze zien er alleen wat gehavend uit en hebben niet veel kleur

Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
- Hansje Pansje
Dat komt vaker voor. De kleur varieert van bleek geel tot fel geel en donker geel en van licht rood/bruin tot donker bruin tegen het zwart aan. Bij sommige zijn de randen van de tekeningen helemaal vervaagt en bij anderen knetter scherp. Je kunt dit zelf een beetje bijsturen door vers bloed in de lijn te zetten en daarna met geselecteerde koppels verder te kweken. Ik heb het bij Pim gezien met de Pachnoda sinuata. Hij heeft toen heel duidelijk op scherpe tekening (sommige waren de tekeningen vervaagd of uitgelopen) geselecteerd en dat zag je ook in de nieuwe generatie.
Nu in een nieuw terrarium, ook weer met een zelfgemaakte achterwand met geel zand. Het is weer mooi geworden. Deze staat nu in de woonkamer. Vijftig Pachnoda's zitten er in! Eronder staat nog een zelfde, maar die moet nog ingericht worden. Foto's volgen als die klaar is.
Heel Mooi! Leuk dat de kevertjes ook weer terug zijn in de woonkamer! 

Nu ze iets gewend zijn zitten ze meer bij elkaar. Inderdaad leuk dat er weer kevers in de woonkamer zijn!
- Hansje Pansje
Oh geweldig dat er weer leven in de brouwerij zit !
Blijft prachtig zo'n leuk groepje samen in een bak 

Keverliefhebber uit Wijchen