nieuw

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
swerfer
Ei

nieuw

Bericht door swerfer »

Beste mensen,

Ik ben Youri en al vele jaren bekend met de terrariumwereld. Ik zelf ben ooit begonnen met het houden van vuurbuikpadden, waar ik er nog steeds een aantal van heb. Verder dan dat qua dieren houden ben ik bewust niet gekomen. Wat ik wel altijd heb gedaan is diverse dieren kweken, wat voornamelijk als voer voor terrariumdieren geldt. Zo heb ik de nodige expertise opgebouwd over de jaren heen, met de biologische interesse als basis. Zo heb ik diverse kweektechnieken geleerd voor het kweken van krulvliegen, meelwormen, krekels, en wasmotlarven. Waarvan ik de wasmotlarven het leukste vond. Hun leven bestond uit eten eten en nog eens eten, met als leuke bijkomstigheid dat ze zoveel biowarmte produceerden dat zo'n kweekbak zelf rond de 33 graden bleef. Sinds de laatste 2 jaar heb ik er een hobby aan toegevoegd, het kweken van vleesetende planten. Waarbij ik ook diverse terraria heb voor deze exotische planten. Ik struin regelmatig de terrariumbeurzen af, gewoon voor de fun. Daarbij heb ik wel eens nagedacht om orchidee bidsprinkhanen te beginnen, omdat deze mij echt boeien qua hoog E.T. gehalte. Maar ik heb nooit echt de stap genomen, mede doordat de diertjes toch altijd in een kooitje moeten blijven. Verder wil ik wel beginnen met het houden van wat makkelijke kevers, met name de rozenkevers. Omdat ik wel nieuwsgierig ben naar hun levenscyclus. Daarom ben ik dit forum aan het inspecteren.

Tot zover mijn introductie,

Youri
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Welkom Swerfer !
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Youri,

Leuk dat je dit forum gevonden hebt en je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Je zal er wel vinden wat je zoekt voor de uitbreiding van je hobby. Veel plezier.

Pim
Plaats reactie