Hoe room geel een larf kan worden
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Hoe room geel een larf kan worden
Hierbij een foto van hoe room geel de larf van een Cetonia aurata wel niet kan worden. Op de foto is hij zelfs iets fletser dan irl. Ik verwacht dat deze ook zeer spoedig een cocon gaat bouwen.
Die van mij zijn ook al gelig aan het het worden.
Hopelijk komen er snel coconnen
Hopelijk komen er snel coconnen

Dit valt bij mijn groep ook op.. En zo af en toe vind ik sinds kort een larf ''op'' het substraat ; steeds een enkeling die als ik hem aanraakt wel weer terug gaat.. Er zit ruimschoots wit rot hout door substraat en ook best wat fijne stukjes. Wat zou hiervan de betekenis kunnen zijn? Dit zie ik namelijk niet terug bij andere larven terug..
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Larven zoeken wel eens de bovenkant van het substraat op hoor, dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Tenzij ze het structureel gaan doen, dan kan het een gevolg zijn van te weinig verluchting in de bak. Ook als de onderste laag substraat is uitgedroogd en de bovenste nog vochtig is (als gevolg van alleen de bovenste laag sproeien) zullen ze naar boven kruipen. Andersom ook, als de onderste laag zo vochtig is dat ze daar niet kunnen verblijven kruipen ze naar boven naar iets drogere omstandigheden.
Als ik jou was zou ik de inhoud van de bak eens doorwerken en kijken of er inderdaad misschien wat te droge of te vochtige lagen aanwezig zijn. En hoe is het met de verluchting gesteld?
Als ik jou was zou ik de inhoud van de bak eens doorwerken en kijken of er inderdaad misschien wat te droge of te vochtige lagen aanwezig zijn. En hoe is het met de verluchting gesteld?