Wat mij opviel trouwens was dat de larven zich vooral schuilhielden in de onderste zandlaag van de bak (restje leem uit de kikkertijd en niet zozeer in de humus zelf. Nu zijn het best snelle rakkers trouwens dus misschien waren ze wel gevlucht door mijn voorzichtige gegraaf

Anyway, de larven waren goed gevuld en lekker actief. Niet gehinderd door kennis trek ik de conclusie dat ze het dus best goed hebben.
Het is wel genieten zo'n bakje met bosgrond. Van allerlei gespuis komt te voorschijn. Pissebedden, spinnetjes, naaktslakken. duizendpootjes, schimmeltjes en wat al niet meer! De humus is grotendeels redelijk fijn gemengd met rot hout (berk en eik) blad, schors en grover humus.
Daarnaast druk geweest met het (proberen) maken van foto's en filmpjes van mijnheer kevert en ik moet zeggen. Dat is nog wel het meest leuke! Wat prachtig toch om zo'n beestje van dicht bij te zien bewegen, eten, poetsen en wat al niet meer! Wondertjes der natuur zijn het, insecten. Ik ga jullie hier van de week stevig stalken met mijn eerste shoot. Zal niet best zijn nog maar elk begin is moeilijk toch?