hallo ik ben sven

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
sven347
Ei

hallo ik ben sven

Bericht door sven347 »

hallo,
ik ben Sven
ik ben 16 jaar
en mijn hobbie is entomologie
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Sven,

Welkom op het forum. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Veel plezier.

Pim
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

Welkom
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Sven en welkom op het forum ! Entomologie, gaat dat ook jouw studie keuze worden of ben je een fanatieke hobbyist ? Heb je zelf ook kevers (levend of opgezet) ?
sven347
Ei

Bericht door sven347 »

Sorry voor mijn hele late reactie.
Mijn studie nu is chemisch analist.
Entomologie is echt een hobby.
Ik heb een paar geprepareerde Nederlandse kever soorten.
Kevers in gevangenschap is iets wat ik nog niet gedaan heb, simpelweg omdat ik het druk heb met school en sporten en ik wil niet dat kevers of welk ander levend wezen er onder leid.
De eerste kever die ik prepareerde was Oedemera Nobilis heel toevallig het begin van de hobby. Hij zat thuis op mijn arm ik wou hem een dagje bestuderen en hem de volgende dag laten gaan. Maar ook al zat hij in een terrarium van 30x20x15 cm heeft hij de nacht niet overleefd.
Soms is het wel oppassen want bepaalde soorten zoals Lucanus Cervus zijn bedreigd maar die zijn makkelijk te herkenen. Ik weet dat als ik deze in mijn collectie wil dat ik een gestorven exemplaar van een kweker zal moeten overnemen. Maar sommige soorten die niet makkelijk te herkennen zijn zijn ook bedreigd en ik weet niet alles van elke soort als ik met mijn spulletjes op "jacht" ga.
Andere soorten zoals het soldaatje zijn er in overvloed maar meer dan 1 mannetje en 1 vrouwtje heb je niet nodig.
Zelf vindt ik Nederlandse soorten het meest voor de hand liggend omdat een nationale collectie plaatselijk informatiever is.
Maar als er iemand is die gestorven kevers uit een kweek kwijt kan dan sta ik er zeker voor open.

Groetjes,
Sven
Mike
Brachinus crepitans

Bericht door Mike »

Hallo Sven, welkom op het forum!

Gave hobby en studie!
Ben je zo jong aan de studie gegaan of ben je 26 ipv 16? :)

Met vriendelijke groet,
Mike
Plaats reactie