Nieuw op het forum

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Kolla
Ei

Nieuw op het forum

Bericht door Kolla »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Isabelle. In het verleden hebben we enkele rozenkevers gehad. Voor jaren Pachnoda Aemula (zeker tot de 8ste generatie) en ook kort Eudicella Smithi. Daarna vele jaren geen kevers gehad. Als sinds een paar beurzen (Hamm en Houten) kriebelt het toch weer om een paar kevers te houden. Ik wilde graag weer de Aemula en die vond ik vandaag bij Vivarium. Dus een doosje larven L3 gekocht.
Vervolgens nog iets geks gedaan, want bij een fotograaf op zijn tafel stonden een paar prachtige kevers. Mijn oog viel op de Chlorocala africana. Die wil ik graag hebben maar kon er geen kevers of larven te koop van vinden. We raakte kort in gesprek met de fotograaf en hij wilde die paar kevers op zijn tafel graag kwijt want hij vertrok morgen met het vliegtuig naar het buitenland. Dus voor een symbolisch bedrag hebben we de kevers een goed tehuis geboden. Nu hebben we dus 6 soorten waarvan we ieder 1 exemplaar hebben. Met mijn zeker niet meer getrainde kever-oog schat ik even in dat het 6 mannen zijn dus geen kans op kruisingen en we gaan ze in 1 terrarium houden als gezelschapsbak. Of ik moet nog wat vrouwtjes vinden bij de verschillende kevers, want dan wordt het verhaal anders. :lol:
Nu hopen dat de keversonderling met elkaar overweg kunnen en ach, anders staan er hier straks weer gewoon veelbakjes naast elkaar. Begint het alweer op vroeger te lijken. ;)
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Isabelle,

Leuk dat je net als wij vandaag op Vivarium geweest bent en weer voor de kevers gegaan bent. Welkom op het forum en heel veel plezier. Je hebt nu ook toegang tot de rest van het forum.

Pim
Mike
Brachinus crepitans

Bericht door Mike »

Hmmm apart, een vriendin van me kreeg ook al iets van een fotograaf aangeboden.. Beetje op het einde van de beurs en in de benedenverdieping?

In ieder geval welkom!
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Hallo Isabelle, wat goed dat je weer aan het keveren bent geraakt ! Veel plezier hier op het forum en plaats anders even een foto van je nieuwe aanwinsten. De leden kunnen je ongetwijfeld helpen met het sexen van de beestjes of in iedergeval aanwijzingen/instructies geven waar op te letten om de man en vrouw te herkennen ;)
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

Welkom
jeroen
Dynastes neptunes

Bericht door jeroen »

welkom Isabelle
simonvdr
Imago

Bericht door simonvdr »

Welkom