Hier de nieuwe inrichting van mijn nieuwe exo terra!
Ik heb er allemaal echte planten in gezet met een dikke laag grond met mos, hout/zaagsel en bladeren (12cm voor en 20cm achter).
De orchidee met sphagnummos op hout vastgezet en verstopplek (kurk) achter buddha.
De kevertjes zijn al lekker de boel aan het verkennen, net als hun nakomelingen
Groetjes Leonie
Bijlagen
Eind oktober gevonden, vond t zielig buiten te laten. Houd de boel niet alleen luisvrij, maar eet ook fruit!
al wil ik een kleine opmerking maken over je eerst foto: het lieveheersbeestje is een citroenlieveheersbeestje en deze eet schimmels, het zal je bak dus niet luisvrij houden
deze soort eet inderdaad schimmels. Verwacht natuurlijk geen wonderen en hou je terra's maar best gewoon schimmelvrij :p de vaakvoorkomende rode lieveheersbeestjes eten' algemeen beschouwd, wel bladluizen ik doe wel een oproep: laat die citroenlieveheersbeestjes aub mooi vrij zitten in de natuur en steek ze niet onnodig in je terra's, ze komen namelijk niet zo vaak en veel voor!
Hey, bedankt voor jullie reacties!
Ik had geen idee wat voor lieveheersbeestje ik had gevangen! Deze zitten in de zomer vollop in mn plantenbak, wist niet dat ze weinig voorkomen.
hij at idd van oudere stukjes fruit, waar naar mijn idee nog geen schimmel op zat.
Bedankt voor de info en ik zal ze in de toekomst buiten laten!