Mijn eerste dag
-
- Ei
Mijn eerste dag
Hallo allemaal!
Ik woon in Amsterdam, grafisch vormgever en begin 20.
Kevers zijn compleet nieuw voor mij, maar lijkt me erg leuk om thuis op kleine schaal iets te doen met Kevers.
Ben dus op zoek naar advies en informatie om klein te beginnen.
Ik woon in Amsterdam, grafisch vormgever en begin 20.
Kevers zijn compleet nieuw voor mij, maar lijkt me erg leuk om thuis op kleine schaal iets te doen met Kevers.
Ben dus op zoek naar advies en informatie om klein te beginnen.
Dag Vince, welkom op ons forum. Ik heb je toegang tot de rest van het forum gegeven. Ik denk dat je hier genoeg informatie kan vinden. Is je interesse in kevers gerelateerd aan het vormgeven? (ben je er iets grafisch mee van plan?)
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
-
- Ei
Ik zal ze ongetwijfeld is gaan tekenen maar dat was niet mijn motivatie.
Mijn motivatie was dat ik het woord "glimwormen" hoorde en het op wikipedia opzocht en er achter kwam dat het dus een kever is.
Toen ik bedacht ik me hoe gaaf het zou zijn om zulke kevers in een terrarium te hebben en of dat überhaupt wel mogelijk is.
Dat is dan ook meteen de vraag die ik elders op dit forum ga stellen
Mijn motivatie was dat ik het woord "glimwormen" hoorde en het op wikipedia opzocht en er achter kwam dat het dus een kever is.
Toen ik bedacht ik me hoe gaaf het zou zijn om zulke kevers in een terrarium te hebben en of dat überhaupt wel mogelijk is.
Dat is dan ook meteen de vraag die ik elders op dit forum ga stellen

Welkom 

Cyprolais aurata
Cyprolais hornimani
Pachnoda aemula
Pachnoda marginata peregrina
Cyprolais hornimani
Pachnoda aemula
Pachnoda marginata peregrina
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Ha Vince en een heel hartelijk welkom op het forum ! Goh een hele goeie vraag... Ik heb er geen idee van eerlijk gezegd. Misschien kunnen de mede forumers je verder helpen met het vinden van een antwoord.
Ik heb zelf wel eens glimwormen in een bakje gehad voor een 2 weken. Je hebt ten eerste 3 soorten glimwormen (inderdaad het zijn kevers); Lampyris noctiluca, Lamprohiza splendidula en Phosphaenus hemipterus.
Zover ik weet zijn alle 3 de soorten carnivoren en eten ze (naakt)slakken. Dit kan dus wel een probleem zijn. Daarnaast hebben ze denk ik een cyclus van een jaar, aangezien ze alleen in de zomermaanden aanwezig zijn. Wellicht kan je deze cyclus sneller laten verlopen door ze binnen te kweken maar zeker weten doe ik dat niet.
Zover ik weet zijn alle 3 de soorten carnivoren en eten ze (naakt)slakken. Dit kan dus wel een probleem zijn. Daarnaast hebben ze denk ik een cyclus van een jaar, aangezien ze alleen in de zomermaanden aanwezig zijn. Wellicht kan je deze cyclus sneller laten verlopen door ze binnen te kweken maar zeker weten doe ik dat niet.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
het is mogenlijk om ze te houden maar ze kweken in gevangenschap is volgens mij nog nooit gelukt
-
- Ei
Kijk! Ik word al meteen geholpen. Hartstikke bedankt jongens!
Ik zal deze vraag even stellen op het ander deel van het forum, kijken of er nog meer mensen met ervaringen zijn.
Ik zal deze vraag even stellen op het ander deel van het forum, kijken of er nog meer mensen met ervaringen zijn.
welkom