Hoi allemaal,
Mijn interesse gaat gewoonlijk uit naar vogels, planten en bomen, maar in de bossen om de stad kom ik vaak insecten tegen die ik nooit eerder gezien heb. Ik vind het echter moeilijk om een goede kennis op te bouwen van alle kevers die er zijn, ten eerste natuurlijk vanwege de hoeveelheid aan verschillende soorten, ten tweede ook omdat ik zelf geen goede overzichtswerken heb met alle of de meest voorkomende soorten. Maar ik weet uit ervaring dat een foto niet altijd tot herkenning van de werkelijkheid leidt en een tekening al helemaal niet. Dus ik hoop op dit forum wat meer kennis op te doen.
Met vriendelijke groet,
epubje
Even voorstellen
Welkom epubje, ik heb je toegang tot de rest van het forum gegeven. Wij zijn overigens wel in eerste plaats een keverkweekforum maar je zal ongetwijfeld voor jou relevante informatie kunnen vinden. Verder kun je ook foto's plaatsen van kevers waar je graag de naam van wilt weten. Misschien dat iemand je ermee kan helpen.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
welkom
-
- L2
welkom
Welkom epubje
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Ha Epubje en welkom ! Gelukkig stikt het hier van de amateur en beroeps entomologen, biologe en andere Wageningen Universiteit studenten die je aan de hand van een foto flink op weg kunnen helpen !
Bedankt allemaal voor het welkomheten!