Ook voorstellen!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Rianne
Ei

Ook voorstellen!

Bericht door Rianne »

Hoi allemaal!

Geen kever fanaat, maar ik heb bij m'n zusje Annette en zwager Peter zoveel van die wriemels gezien... tLeek me leuk om een beetje in te leven in hun hobby, dat verwacht ik stiekem natuurlijk ook van hun. (Zit m'n andere zusje hier trouwens ook??)

En... aangezien ze op vakantie zijn, zit ik nu met een heel beestenpakhuis opgescheept. De kevers zijn elders onder gebracht, maar ik ben de trotse 'moeder' van 80 baby Rothschildia Lebeau Inca. Annette had het niet verwacht, maar de eitjes zijn uitgekomen en hoe.. Gelukkig heeft mijn buurman een ligusterstruik staan die ik kan leegknippen.

De eerste twee zijn maandagochtend 11u geboren en daarna heb ik het niet meer bijgehouden. Ze groeien als kool op de gaskachel waarvan het waakvlammetje brand. Net lekker warm, nbeetje Costa Ricaans. kZag hier wel foto's van prachtige grote bakken.. misschien moet ik het huis van m'n ouders maar eens uitspitten op een geschikter onderkomen. Ze zitten momenteel in bakjes van de chinees. ;)

Ow ja, ik zie het niet goedkomen als alle 80 rupsen opgroeien... Iemand ambitie om van keverkweker, Rothschildia Lebeau Inca-kweker te worden ;).

Groet,
Rianne
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Rianne en een heel hartelijk welkom !!! Geen idee of Hannah (die bedoel je toch ? ) hier al een account heeft... Ze heeft wel kever interesse begreep ik van Peter :D Dat gaat super goed met die Rothschildia zeg :shock: ze schenen nogal moeilijk te kweken maar daar hebben jullie duidelijk geen last van ! Petje af !!! Dat word een leuke thuiskomst voor Annette :D Komen ze volgende week thuis ?
Petra
Parend imago

Bericht door Petra »

Hoi Rianne,

welkom op het forum!
Met een beetje pech gaat het niet-keverfanaat zijn omslaan naar een liefde voor kevers,
het enthousiasme schijnt aanstekelijk te werken ;)

Je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum,
veel plezier hier.
Je eigen gras is groener dan je denkt
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

welkom
jeroen
Dynastes neptunes

Bericht door jeroen »

welkom Rianne
Rianne
Ei

Bericht door Rianne »

Petra schreef: Met een beetje pech gaat het niet-keverfanaat zijn omslaan naar een liefde voor kevers,
het enthousiasme schijnt aanstekelijk te werken ;)

Je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum,
veel plezier hier.
Bedankt voor de toegang!

Eehmm.. hoop niet te hard.. Ik vind ze na al die tijd nog vreselijk, die kriebelpoten en die gemene kaken. En ik kan nog steeds ongansch schrikken van een onverwachte vliegpartij. Mijn man vindt ze zo mogelijk nog gruwelijker... Ook Alicia (1,5 jaar) komt bij m'n ouders niet te dicht in de buurt van de keverbak...

Ik ga wel proberen om een paar rupsen hier te houden. Kijken of ik ook kan wat Ans kan ;)

Iedereen bedankt voor het welkom!!
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

schrikken doe ik ook nog steeds van het vliegen na iets van 2,5 jaar dus dat is niet zo heel erg denk ik ;)
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Gut het wordt hier druk met familie! Ome Peter en tante Annette zullen Alicia binnenkort wel wat bijscholen: kevers zijn niet eng en alles wat kruipt kun je het ouderlijk huis binnen slepen. :twisted:
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie