Mecynorhina torquata ugandensis

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Harald
Golofa porteri

Bericht door Harald »

Klimop is giftig maar ik weet niet of de kevers daar last van zullen hebben.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Annette
L3

Bericht door Annette »

Hier een foto van mijn nieuw ingerichte bak:
Afbeelding
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
jackdw

Bericht door jackdw »

Mmm...leuke bak!
En sjieke kevers natuurlijk... ;)
Misschien nog een stuk hout...een houtstronk...geeft je dieren meer klimmogelijkheden...
Succes hoor!
Annette
L3

Bericht door Annette »

Vandaag tijdens het verwijderen van het oude voedsel vond ik een tweede larfje van mn 'nieuwe' keversoort Mecynorhinella ugandensis. Ook nog een eitje gevonden. Onderstaand een foto van de kleine: :)

Afbeelding

Helaas is de kwaliteit van de foto niet zo geweldig, t'is nogal lastig foto's maken als je slechte verlichting hebt.
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Saerchy
L3

Bericht door Saerchy »

Mijn larven groeien ook met een rustig tempo door :D
Over ruim een half jaar zal mijn bak wel weer vol zitten met deze monsters :lol:
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

De huidige statistieken:
5 levende kevers (2 vrouwtjes, 3 mannetjes)(het groene paartje heeft de geest gegeven)
8 larven
12 eitjes

Kortom het gaat de goede kant op! :D
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Annette
L3

Bericht door Annette »

Korte update:
In de eerste cocon is na drie maanden een kever zichtbaar. Het is een mannetje. Nu nog wachten tot hij zin heeft naar buiten te komen. Ondertussen wordt er hard gewerkt aan zijn toekomstig onderkomen.

Afbeelding
Petra
Parend imago

Bericht door Petra »

Dát zijn de berichten!!!

Gefeliciteerd en succes met het wachten :D
Je eigen gras is groener dan je denkt
Annette
L3

Bericht door Annette »

Bij deze nog even een plaatje van het gemaakte nieuwe onderkomen. Hoewel het resultaat om te janken is, moet de nieuweling het er voorlopig maar mee doen. Weglopen kan hij in elk geval niet. Door het gebruik van te grote schroeven en een flinke dosis haast is het deksel dat een mooi passend werkstuk moest worden aan alle kanten scheef. Helaas maar jammer dan. Voor ventilatie zijn er inmiddels gaten in de bovenkant geboord in een raster met 5cm afstand van elkaar en grootte ongeveer 0.8 cm (waar een stroomkabel door kan).
De lampjes zijn badkamer spotjes. De uiteindelijke inrichting van de bak moet nog gebeuren.

Afbeelding Afbeelding
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Mooi! In dit topic mis ik echter een aantal plaatjes, vooral die uit de eerdere posts.
Plaats reactie