jvdw

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
jvdw
Ei

jvdw

Bericht door jvdw »

hallo,
ik ben Jasper. een jaar gelden had ik er al aan gedacht kevers te houden maar heb toen het idee maar afgeslagen, omdat ik dacht dat je dan weer van alles aan moet schaffen enz.
maar toen ik vandaag weer op het idee kwam dacht ik van, laat ik eens wat info gaan zoeken op het internet en zo ben ik hier gekomen. ik heb al veel info kunnen vinden op dit forum.

nu ging ik eens op mp zoeken naar rozen kevers o.i.d maar kon niks vinden, dus nu ik toch eens wil proberen om kevers te houden is mijn vraag aan jullie of jullie weten hoe ik aan kevers kan komen....

ik heb ook nog een mierenkolonie van de Lasius Niger, wat ook hele fascinerende diertjes zijn. ;)

grtn, Jasper
Petra
Parend imago

Bericht door Petra »

Welkom Jasper!!
Leuk te lezen dat je het toch weer op wilt pakken,
je kunt nu ook de rest van het forum lezen en meteen een topic plaatsen bij "gevraagd" ;)
Veel plezier hier
Je eigen gras is groener dan je denkt
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Jasper, geweldig dat je de kevers toch niet uit je hoofd krijgt ! Welkom bij de club van mede patienten ! :mrgreen: Rozenkevers zijn over het algemeen wel makkelijk te verkrijgen ... Zoals Petra al schreef, plaats even een berichtje met je wensen in het Gevraagd topic en naar alle waarschijnlijkheid heb je snel een reactie (en kevers) ! Voor de kever hobby hoef je gelukkig niet zoveel aan te schaffen, een simpele bak met bladhumus en fruit volstaat al ! Je kunt het natuurlijk ook zo gek maken als je zelfs wilt maar dat komt meestal pas na een tijdje als het kever-virus echt tot in elke cel van je lijf is doorgedrongen :lol:
jeroen
Dynastes neptunes

Bericht door jeroen »

welkom Jasper
rhino
Pop

Bericht door rhino »

Welkom Jasper! Ik heb ook 2 lasius niger koninginnen met wat broedsel :)
Geduld hebben is een schone zaak.
jvdw
Ei

Bericht door jvdw »

leuk! die van mij hebben nu +- 25 werksters, en een hele boel broed :D

ik was gisteren de bak voor de kevers aan het klaarmaken, lampje erin bouwen enz. komt mijn moeder naar me toe, en vraagt ze wat ik nou weer voor dieren wou hebben, dus ik alles uitleggen :) ze wou er even een nachtje over slapen, maar ik had het verhaaltje zo mooi mogelijk gemaakt :D dat ze hele mooie kleuren hebben en dat ze toch niet kunnen ontsnappen enz. dus ik heb haar vast wel overtuigd :D

dus zo maar weer even naar beneden rennen of ze het al weet, en nog wat voordeeltjes opnoemen he? ;)

hoe het is afgelopen horen jullie vanavond ;) (komt wel goed :) )

grtn, Jasper
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Spannend !!!!
jvdw
Ei

Bericht door jvdw »

jippie!!!!!!!!! het mag :D :D
ik heb een bak van 60x40x34.5 cm. met een lekkere dikke bodem met humus en een dikke tak verrot wit hout :)

maar wel op 1 voorwaarde, en dat is onkruid wieden. nou dat is niet moelijk :P

goeie deal toch?

nu maar even op zoek naar een geschikte kever voor een leek als mij :D heeft iemand suggesties?

EDIT: in het hout en substraat zitten pissebedden, heb ik goed begrepen dat die geen kwaad kunnen?
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bofkontje !!! Ha ha dat heb je maar goed voor elkaar zo ! Nu wel trouw het onkruid blijven wieden he ! De pissenbedden kunnen geen kwaad, schijnen zelfs je mijt op te peuzelen...
jvdw
Ei

Bericht door jvdw »

Gelukkig maar want er zitten echt veel mijten in, vooral op het hout.
Morgen maar een de schoffel uit de schuur halen :D
Plaats reactie