Mijn naam is Bart van Herk en ik kweek al een paar jaar kevers, hoewel ik momenteel alleen
Eudicella Smithi bertherandi in cultuur heb, die zijn niet kapot te krijgen

Eerder heb ik ook twee andere soorten opgekweekt, namelijk Mecynorinella ugandensis (uit 10 larven 8 adulten gekregen, helaas kwamen ze zozeer verspreid in de tijd uit dat ik nooit een mannetje en een vrouwtje lang genoeg tegelijk had om nageslacht te kweken. Wel prachtige kevers !
De andere die ik heb gehad was Pachnoda marginata. Hierbij ging bij de kweek iets mis waardoor alleen de mannetjes uitkwamen, ik denk de poppen te nat gehouden, het was mijn eerste kweek. Dus die wil ik graag nog eens proberen.
De foto's van deze beide kevers op de nederlandse wikipedia zijn overigens van mijn hand.
verdere insectenfauna bij mij thuis:
-Gewone wandelende tak, Carausius morosus, psg 1, al wel 10 jaar in cultuur
- en ik zit al drie maanden te wachten bij 48 eitjes van Extatosoma tiaratum , psg 9 meen ik.
Verder bij ons thuis: een grasparkiet, een turquoisineparkiet, een aquarium, een cavia, en een hamster.
Ik vind het geweldig leuk dat er nu zo'n keverforum bestaat en hoop hier gelijkgestemden de vinden die af en toe wat broed overhebben, of willen ruilen. En tips en tricks, natuurlijk.
O ja, ik verzamel ook gewone inheemse kevers maar kweek die tot nu toe niet.