Kevers

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
corne
Ei

Kevers

Bericht door corne »

Beste Keverliefhebbers,

Ik ben Corne van Oeveren, Ik ben 27 jaar, getrouwd een zoon van 3 en mijn vrouw is zwanger van de 2e en is 7 juni uitgerekend. Zo dat was het voorstel rondje haha, Ik ben al jaren gefacineerd door alles wat leeft.(ruim begrip) Ik ben acticviteiten begeleider op een zorgboerderij voor verstandelijk gehandicapten.
Ook Ik ben altijd geinteresseerd geweest in insecten voor mijn studie (manager bos en natuurbeheer) heb ik veel vlinder en mieren onderzoek gedaan. Mijn vader net zo'n dieren gek als ik (al betwijfel ik het of het gek is) heeft zelf altijd verschillende diersoorten en heeft me altijd betrokken bij al het moois wat de natuur te bieden heeft. Zo hebben we naast het nodige pluimvee, spinnen, bijen, amfiebien en reptielen, wandelende takken en bladeren etc.

Nu is er een groep waar we graag mee zouden willen beginnen de Kevers

Nu is er vraag zijn er keversoorten die wat makkelijk te houden zijn om mee te beginnen en zijn er mensen die kevers te koop hebben en wat kosten deze.

Ik hoop dat u mij kan helpen met deze prachtige hobby

alvast bedankt,

vriendelijke groeten,

Corne van Oeveren
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Corne en welkom ! Zo dat lijkt me geen verkeerde manier van opgroeien tussen zoveel verschillende beesten ! Makkelijke beginners soorten zijn Pachnoda's zoals Pachnoda marginata peregrina de Eudicella's bijv Eudicella smithy bertherandi en de wat kleinere Chlorocala's zoals Chlorocala africana africana.
Je kunt zodra je van Pim of Peter toestemming hebt gehad bij het aangeboden topic bekijken wat er momenteel word aangeboden en bij gevraagd een eigen oproepje voor kevers doen.
De Pachnoda marginata peregrina kun je als larf in de meeste dierenwinkels krijgen. Daar worden ze onder de naam dola's als levend reptielenvoer verkocht.
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

welkom. volg het advies van hansje pansje maar op ;)
romano
Dynastes satanas

Bericht door romano »

welkom

en volgens mij vraag je een starterspakketje
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Corne,

Leuk te lezen jouw introductie. Weer eens een keer een wat uitgebreidere introductie! Welkom op het forum! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum en kan dus het advies van Hansje Pansje opvolgen. Heel veel plezier hier!

Groeten,

Pim
Petra
Parend imago

Bericht door Petra »

Van harte welkom op het forum,
een leuke introductie heb je gedaan!
Ik sluit me aan bij Hansje, en Romano heeft je al een voorzetje gegeven geloof ik :lol:
romano schreef:welkom

en volgens mij vraag je een starterspakketje
Op de beurzen waar wij staan hebben wij pas een starterset geintroduceerd,
deze zijn vol enthousiasme ontvangen en daardoor enorm hard gegaan ;)

Veel plezier hier!
Je eigen gras is groener dan je denkt
Plaats reactie