Ik stel mij graag aan jullie voor.........

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Hendrik
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: za 03 sep 2011, 10:39

Ik stel mij graag aan jullie voor.........

Bericht door Hendrik »

Mijn naam is Hendrik Hoogeveen en ik woon in Voorthuizen.
Ik ben 53 jaar oud, getrouwd met Wilma en we hebben drie volwassen kinderen.
Ik ben docent aan het Praktijkonderwijs (Voortgezet Speciaal Onderwijs) te Barneveld en in mijn werk en daarbuiten altijd zeer actief geweest in de natuureducatie.

Als kind was ik al gebiologeerd door de natuur. Vooral mijn vader heeft dit altijd zeer gestimuleerd. Nadat ik afstudeerde aan de pedagogische academie te Doetinchem, ging ik met veel idealen les geven op een basisschool te Voorthuizen. Mijn onderwijs zou, zoals ik dat geleerd had, concreet-aanschouwelijk zijn. Ik trok met mijn leerlingen de natuur in, maar had ook behoefte aan geprepareerde dieren die rustig konden worden geobserveerd en niet weg vlogen of -liepen. Toen ik op deze school geen opgezette dieren aantrof en dieren laten prepareren erg duur bleek te zijn, ben ik dit zelf gaan proberen. Dit proberen is uitgegroeid tot een hobby in dienst van het maken van educatieve projecten onder de naam Bio-Visie, die uitgeleend worden aan scholen en natuurverenigingen en -musea. Sinds 1994 ben ik in het bezit van een vergunning c.q. ontheffing gelet op de (oude) vogelwet, jachtwet en natuurbeschermingswet, die onder de FF-wet nog van kracht is. Dit maakt het voor mij mogelijk om beschermde dieren, zelfs dieren waar een prepareerverbod op rust, onder mij te hebben en te gebruiken voor onderwijskundige doeleinden. In samenwerking met tal van vrijwilligers realiseerde ik in de afgelopen jaren 21 projecten over uiteenlopende onderwerpen. Op dit moment werken we aan een project over de Korenwolf (Europese hamster) die in Limburg opnieuw dreigt uit te sterven.