Bladsubstraat machine
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Bladsubstraat machine
Aangezien ik alle apparaten die alleen maar uitgedroogde bladeren aankunnen een beetje zat word (omdat ze continu verstoppen)zat ik te denken om een shredder aan te schaffen totdat ik de prijzen zag .
Ik ben van plan om een laag toerige sterke electramotor met een as in lagers te gebruiken om daar vervolgens goedkope houtzaagbladen op te monteren en dan een trechterbak erop te maken.
Met een varioring zou ik eventueel zelfs een 2e gelagerde as erbij kunnen maken met zaagbladen.
Als je de onderlinge afstand ongeveer 1cm houd tussen de zaagbladen lijkt me dat voldoende.
Dan maakt het niet meer uit hoe nat het substraat is en/of er aarde of een takje bij zit, het word vermaalt hoedan ook net als een shredder.
Ik ben van plan om een laag toerige sterke electramotor met een as in lagers te gebruiken om daar vervolgens goedkope houtzaagbladen op te monteren en dan een trechterbak erop te maken.
Met een varioring zou ik eventueel zelfs een 2e gelagerde as erbij kunnen maken met zaagbladen.
Als je de onderlinge afstand ongeveer 1cm houd tussen de zaagbladen lijkt me dat voldoende.
Dan maakt het niet meer uit hoe nat het substraat is en/of er aarde of een takje bij zit, het word vermaalt hoedan ook net als een shredder.
Dat is iets waar ik ook vaak tegen aan loop. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik heb een tijdje conventioneel draaien en frezen gedaan en nog wel contacten die daar kundig genoeg in zijn .
Dus ff tijd maken om uit te tekenen en productie kosten op te vragen.
Ik wil ook simpel zaagbladen kunnen vervangen dus dan krijg je bussen over een as en dat moet dan weer geborgd worden op de uiteinden en zonder smering kunnen dus rekening houden met uitzetting door wrijvingswarmte.
Dus ff tijd maken om uit te tekenen en productie kosten op te vragen.
Ik wil ook simpel zaagbladen kunnen vervangen dus dan krijg je bussen over een as en dat moet dan weer geborgd worden op de uiteinden en zonder smering kunnen dus rekening houden met uitzetting door wrijvingswarmte.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ga het anders doen .
Net 60 kleine zaagbladen besteld en volgens mij met een asgat 10mm dus daar zou ik dan een draadeind doorheen kunnen doen en tussen de zaagbladen moeren als klem en spacers zijnde .
Wel in lagers uiteraard en dan de draadeinden uit laten steken en van mijn part 2 ouwe boormachines erop de ene linksom laten draaien en de ander rechtsom.
Low budget in een houten ombouw.
Net 60 kleine zaagbladen besteld en volgens mij met een asgat 10mm dus daar zou ik dan een draadeind doorheen kunnen doen en tussen de zaagbladen moeren als klem en spacers zijnde .
Wel in lagers uiteraard en dan de draadeinden uit laten steken en van mijn part 2 ouwe boormachines erop de ene linksom laten draaien en de ander rechtsom.
Low budget in een houten ombouw.
Ik ben benieuwd naar de foto's als je 'm maakt.
Interessant! Hoewel ik ook behoorlijk tevreden ben met mijn bladblazer/zuiger.
Ik ben heel benieuwd naar wat je gaat maken!
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik heb 4 lagerblokken 10mm besteld voor het gemak .
Het is een heel simpel concept alleen ff uitzoeken op welk toerental hetgeen het beste werkt.
Ik zit nu zonder motor en ombouw onder de €200,-
Misschien leuk als het goed werkt ( wat ik wel verwacht )om in staal na te maken voor de hobbyisten.
Het verhaal patent enz enz, die illusie met de chinese/indische markt zie ik niet zitten.
Ik heb voorin de bouw al meerdere oplossingen bedacht maar in die markt is niets te halen hoe speciaal je product ook is. Het is zo nagemaakt.
Laatst gewijzigd door René Verheij op do 18 dec 2025, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik niet ! Dat geval gaat prima op droog spul met enigszins vocht erin verstopt het. Echt een ergenis. Blad nat of droog in een kuip met een grastrimmer ging veel sneller maarja dat nylon touwtje slijt ook en dat steeds eruit vissen !Capsicum schreef: do 18 dec 2025, 20:02 Interessant! Hoewel ik ook behoorlijk tevreden ben met mijn bladblazer/zuiger.
Daarom ff een andere oplossing.
Gewoon vervangen door staaldraad, gaat als een malle.René Verheij schreef: do 18 dec 2025, 20:11 maarja dat nylon touwtje slijt ook en dat steeds eruit vissen !
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Ik heb even gezocht, want dat lijkt me een fantastische oplossing. Welke grastrimmer is er met staaldraad? Ik zie ze alleen met een metalen schijf.