Bak met mogelijkheden...

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Eitjes van de Pachnoda's. De wandelende takken ga ik morgen even nakijken....dus nog even geduld ;)



Helico.
Adwan
L2
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 11 jun 2021, 19:35

Bericht door Adwan »

Ik heb alle geduld ;) ;)
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Zit nu te wachten op een pakket uit Duitsland, met keverlarven... maar dat kan wel tot 21.30 duren (Dhl). Gezellig wachten....hoop maar dat ie vroeg kom.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

En?
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Pakket is gekomen om 20.30. Heb het uit gepakt en weg gezet. Ga nu kijken, was gisteren helemaal op.
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Weer een bak met larven, ga nu dus weer een nieuwe soort kweken. Zal wel lukken. de Pachnoda's kweken gezellig verder. Vind overal larven, in elke oude bak van ze vind ik larven, word er zo gelukkig van. Mijn wandelende takken doen het ook goed. Ben alleen benieuwd of de Pachnoda's nog vreemd zijn gegaan, heb het niet gezien. Zal uit de nieuwe oogst moeten blijken. Of er afwijkende Pachnoda's tussen lopen. Als er nu een mooie variant tussen loop, zou je die dan verder kunnen kweken? Nu ja voorlopig nog opkweken. Zal wel rond oktober/november zijn als ze uit hun poppen kruipen.


Helico.
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

De nieuwe soort Pachnoda's Izuulka zijn in pop, alleen van de 10 slecht's 4 overgebleven, wachten het maar af. Je hoef er maar één vrouwtje en een mannetje van te hebben ten slotte.
De E. hordimani zitten tegen poppen aan, de MTU eten nog lekker door en de rest van de Pachnoda's larven eten ook nog lekker door. En mijn Phalocrognathus muelleri 8 stuks eten ook nog.
2022 zal toch wel een mooi jaar moeten worden, ga ook een nog een paar nieuwe soorten kweken dan, weet nog niet precies welke.
Plaats reactie