Heb het besloten inderdaad anders aan te pakken, namelijk zo:
Als ik wil beginnen met het kweken van Kevers, koop ik inderdaad kleinere bakken, moet alleen de maten weten, in 2 verschillende maten.
Voor de larven, voor verschillende stadia van hun groei, heb ik waarschijnlijk ook verchillende maten aan bakken nodig, of niet?
Dan koop ik voor de eerste maanden, gewoon
http://www.wirbellose-online.de/Substra ... -je-L.html dit producht, zo'n 25 liter is onder de 40 euro, en schijnt het juiste substraat te zijn. Dus geen flake soil, maar echte hummus.
Ik moet echter alleen weten hoeveel substraat er in elke bak moet, en hoe vaak ik dat moet verversen, zo kan ik uitrekenen wat het maandplaatje is. Als dat allemaal goed zit, doe ik ondertussen ook even zoeken naar een permanente fiets, en plekken waar ik zelf hummus kan vinden, op de langere duur word het waarschijnlijk dan wel vanzelf goedkoper.
Dus het belangrijkste nu is dus afmetingen, en de frequentie van het verversen van de substraat. Als dat allemaal goed gaat, en de larven komen uit, bouw ik ondertussen de 100cm aquarium om met potgrond gemixed met hummus, want ik nam aan dat imago's niet echt substraat behoeven, maar het is altijd handing.
Zodoende zal de aquarium meer dienen als de showcase van de volwassenen, en dus de kosten drukken in het totaal plaatje, potgrond, is niet duur, alleen even zoeken naar onbewerkt grond denk ik zo?
Als jullie mij kunnen helpen met afmetingen en verversing cyclus, dat zou echt top zijn. Graag hoor ik of dit een goede aanpak is, of niet, en tips zijn altijd welkom.