Zo, maar weer even een update over mijn eerste ervaringen met het kweken van MTU.
Eerst maar even het minder goede nieuws.
De kleine larf, die MTU zou moeten zijn en uiteindelijk een Polyphemus Confluens bleek, heeft het niet gered.
Na een paar dagen lag de kever dood in de bak. Helaas...
Iets beter nieuws is dat mijn eerste MTU's (verkregen via Arietuur) hebben gezorgd voor een flink aantal nakomelingen.
Ze groeien goed, zijn lekker actief en zien er gezond uit. Dat belooft veel goeds.

Spijtig om te melden is dat het mannetje en 3 van de 4 dames zijn gestorven.
Maar ze hebben hun aardse taak vervuld zullen we maar zeggen.
Ze zijn zo'n 6 maanden oud geworden dus dat lijkt mij best prima... voor een kever...
Dan nog goed en spannend nieuws; van de larfjes die ik 1 januari dit jaar als L1/L2 heb gekocht heb ik vandaag een cocon gevonden!
Dat is natuurlijk erg gaaf om zo'n imposante cocon (ruim 7 cm) te vinden, maar ook best spannend.
Ik heb deze larven namelijk gekocht als MTU, maar, zoals ik eerder heb gemeld, heb ik toch echt eerder dit jaar een MPC zien uitkomen...
Deze cocon kan dus gaan aantonen of ik inderdaad te maken heb met MTU of niet.
Of, wellicht zijn het toch twee soorten door elkaar.

Een eerdere tip die ik kreeg was het gegeven dat MTU lichtere vlekken achter de kopkapsels zouden hebben dan MPC en dat lijkt mij het geval.
De tijd zal het leren...
In ieder geval houd ik jullie geïnteresseerden op de hoogte van de ontwikkelingen.
Ciao!