Chlorocala africana oertzeni
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Dacht even dat we weer gespamt werden !
Heel goed van ze !

phasmwave schreef:Voila zie, het komt wel goed nu![]()
Wooohooooooooooooooo!!!!!!!!!
Hier word ik stiekem héél erg blij van

Je eigen gras is groener dan je denkt
Hahaha, heb het ook gezien. Naar die kevers kijk je toch wel even op een andere manier heHansje Pansje schreef:Dacht even dat we weer gespamt werden !Heel goed van ze !

Grtz
Eventjes updaten, na een aarzelende start (lees geen mannetjes, en de eerste paar maanden met mannetjes erbij geen larven) loopt het nu als een trein. Vandaag 13 cocons uit de larvenbak gehaald en nog enkele 10tallen vette L3-larven bijna aan de coconbouw. Ook in de keverbak vind ik nog steeds larven. De kevers zijn in november-december uit de cocon gekropen, dus die zijn wel al erg oud. 7 maanden kan al tellen voor zo'n kleine kevertjes
Grtz

Grtz
Zo dan!!!
Dat loopt zeker lekker zeg!!
Ik ben erg benieuwd hoe de verhoudingen straks zijn
In welke maat bakken houd je de larven en per hoeveel?
Dat loopt zeker lekker zeg!!
Ik ben erg benieuwd hoe de verhoudingen straks zijn

In welke maat bakken houd je de larven en per hoeveel?
Het substraat van de kevers is 15cm diep, heb gemerkt dat ze in (te) ondiep substraat niet willen leggen en het ook te snel uitdroogt. De larven heb ik in een bak van 40x20x20 ongeveer. Groot, maar ze zitten er dan ook met heel veel in. Regelmatig de onderste laag uitwerpselen verwijderen en bovenaan verse humus. Niet te vochtig en wekelijks banaan geven. Ik vind nooit stukjes terug
Zo werkt het goed bij mij...
Grtz

Zo werkt het goed bij mij...
Grtz
Dank!
Ik heb dan een redelijk goed gevoel,
ik heb ook een aardige groep baby's en wil ze vanuit 2 samla's naar 1 grote doen,
maar twijfel even aan een platte of een diepe
De imago's hebben een ruime bak en ik heb niet zo diep substr als jij maar ze hebben er na verloop van tijd als idioten in gelegd,
ik heb overigens wel een bodem voor ze waar een volledig substraat voor de larven inzit aangevuld met wat aarde, maar niet teveel
Banaan bij de larven vind ik een geweldige!
Dat ga ik ook proberen
(met of zonder schil en bovenop of graaf je het een beetje in
)
Ik heb dan een redelijk goed gevoel,
ik heb ook een aardige groep baby's en wil ze vanuit 2 samla's naar 1 grote doen,
maar twijfel even aan een platte of een diepe

De imago's hebben een ruime bak en ik heb niet zo diep substr als jij maar ze hebben er na verloop van tijd als idioten in gelegd,
ik heb overigens wel een bodem voor ze waar een volledig substraat voor de larven inzit aangevuld met wat aarde, maar niet teveel

Banaan bij de larven vind ik een geweldige!
Dat ga ik ook proberen

(met of zonder schil en bovenop of graaf je het een beetje in

Ik graaf de banaan in tot bijna op de bodem. Ik plaats ze zodanig dat ik ze kan zien (helemaal op bodem of op zijkant). Zo zie je je larven meer en kan je de banaan uithalen wanneer ze schimmelt of wanneer ze (zoals soms) vol met mijten zit... Dan ben je ineens van een hoop van die rotdieren verlost
Overigens zou ik voor de platte opteren
Grtz

Overigens zou ik voor de platte opteren

Grtz
Ondertussen zijn de eerste kevers van generatie 2 al uit de cocon aan het kruipen, momenteel een stuk of 8, maar nog een pak meer op komst. Blijkbaar zat er wel een verdwaalde Pachnoda sinuata cocon tussen. Het mannetje zit voorlopig bij de Chlorocala's...

mooi hoor