Pagina 2 van 3

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: wo 29 apr 2026, 20:35
door René Verheij
Volgens mij krijgt het mannetje z'n geslachtsdeel niet meer terug :| is al 2 dagen dat ik dit zie en het witte zakje pompt continu dus ik vraag me af hoelang dit nog duurt of goedkomt.

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: wo 29 apr 2026, 21:49
door Capsicum
Dat ziet er inderdaad niet goed uit, het lijkt of het gehele geslachtsorgaan eruit ligt. Dat heb ik nog nooit op die manier gezien. Ik dacht eerst aan een spoelworm of iets dergelijks, maar het is wel echt de vorm van een aedaegus. Geen idee of dit een fataal issue is zo...

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: wo 29 apr 2026, 23:15
door René Verheij
Capsicum schreef: wo 29 apr 2026, 21:49 Dat ziet er inderdaad niet goed uit, het lijkt of het gehele geslachtsorgaan eruit ligt. Dat heb ik nog nooit op die manier gezien. Ik dacht eerst aan een spoelworm of iets dergelijks, maar het is wel echt de vorm van een aedaegus. Geen idee of dit een fataal issue is zo...
Hij eet gewoon door enz maar zeult ermee. Hij was ook heel erg in drang om zich voort te planten dus misschien zijn ze samen gevallen oid omdat ze hem zat was.

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: za 02 mei 2026, 18:06
door René Verheij
Het is hem toch gelukt om alles weer terug te krijgen maar hij is wel op z'n eind aan het raken zie ik.

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: vr 08 mei 2026, 20:26
door René Verheij
De man loopt met een stokje zogezegd maar het vrouwtje is vandaag al overleden ik heb nog geen activiteit qua larven gespot maar daar is het wellicht ook te vroeg voor.

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: za 09 mei 2026, 14:01
door René Verheij
Het mannetje is inmiddels ook gegaan.

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: za 16 mei 2026, 00:10
door René Verheij
De laatste 4 larven overgezet in flakesoil want weer 2 dood aangetroffen bovenop verschrompeld.
Waarschijnlijk is mijn vermoeden juist aangezien ik best wel een discussie net heb gehad met een Poolse kweker en die heeft ze succesvol op bladsubstraat gekweekt jarenlang.
Het ei wat uitkomt leert gewenning en gaat er naar leven maar verandering in substraat kan dus fataal zijn.

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: za 16 mei 2026, 09:04
door Pim
Hoeveel larven heb je nu nog? Genoeg om verder mee te kweken?

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: za 16 mei 2026, 16:27
door René Verheij
Pim schreef: za 16 mei 2026, 09:04 Hoeveel larven heb je nu nog? Genoeg om verder mee te kweken?
Waarschijnlijk maar 2 ik heb er nog 4 en moet het substraat van het koppeltje nog checken.

2 larven lagen vanochtend weer op hun substraat wat ik gisteren had veranderd naar flakesoil en ik heb nu meer witrothout erbij gedaan en ze weer in het substraat gelegd.
Het lijkt of ze willen gaan verpoppen maar geen geschikte plek daarvoor kunnen vinden .

Re: Dicronorhina micans

Geplaatst: zo 07 jun 2026, 23:21
door René Verheij
Ik weet dus niet wat ik fout doe frustrerend genoeg maar ik stop ermee . De enige hoop is nog op een aantal larven vanuit de broedbak maar ik zie geen larven aan de oppervlakte vooralsnog en wacht nog even met checken .