Kunnen jullie even meekijken? Xylotrupes gideon sumatrensis

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
ChantalSmit
Ei

Bericht door ChantalSmit »

Elias schreef: wo 21 mei 2025, 12:07 Ja, normaal gezien is het mogelijk om het geslacht te zien. Ik denk dat we larven van dezelfde persoon hebben gekocht (uit Venray?) En ik had dit ook gevraagd en hij zij tegen mij ook dat dat niet kon. Maar misschien weet hij het gewoon niet. Als het een mannetje is dan is er op het voorlaatste segment van het achterlijf, aan de onderkant (de buik) een stipje in het midden van het segment. Hoe groter/ouder de larve hoe makkelijker dat dit te zien is. Op de bijgevoegde foto kan je het zien maar vrij moeilijk. Bij die van mij was het stipje eerder een beetje een bruinere kleur en daardoor duidelijker. Het kan wel moeilijk zijn om het überhaupt te zien te krijgen omdat de larven zich telkens opkrullen maar toen ik ze voor een paar minuten in een apart bakje met een heel klein beetje substraat had zitten begonnen ze wat rond te kruipen en waren ze uitgestrekt genoeg om het te kunnen zien.
Ik heb trouwens eens geprobeerd te kijkem, maar het lijkt erop dat ik twee vrouwen heb. Geen stipje te zien. Jammer, had gehoopt op een man ook haha! Maar alsnog een leuk. :-)
Plaats reactie