Ik wacht nog ff en ben ook echt benieuwd naar het geslacht want dat kon ik iedere keer net niet goed genoeg zien.
Xylotrupes gideon sumatrensis
-
- Cyclommatus elaphus
Ja is inderdaad niet zo duidelijk. Ik weet het wel al zogoed als zeker omdat ze uit zijn. De laatste moet nog verpoppen dus ben niet 100% zeker maar ik vrees dat het ook een mannetje is. Dus voor deze soort ga ik ook nog vrouwtjes moeten zoeken
maar ik wacht nog even met zoeken tot er minstens 1 goed is uitgekomen.

-
- Cyclommatus elaphus
Nou das niet zo probleem danElias schreef: di 19 aug 2025, 17:57 Ja is inderdaad niet zo duidelijk. Ik weet het wel al zogoed als zeker omdat ze uit zijn. De laatste moet nog verpoppen dus ben niet 100% zeker maar ik vrees dat het ook een mannetje is. Dus voor deze soort ga ik ook nog vrouwtjes moeten zoekenmaar ik wacht nog even met zoeken tot er minstens 1 goed is uitgekomen.

En ik bleef schrikken me vrouw lachte zich kapot.
Wat maakt dat een herrie zeg!

- Bijlagen
-
- 20250819_182002.jpg (136.32 KiB) 62 keer bekeken
-
- Cyclommatus elaphus
10 larven ergens toch 1 gesneuveld, 1 man en 8 vrouwen .
1vrouw is nog bezig met ontpoppen maar zag er goed uit.
1vrouw is nog bezig met ontpoppen maar zag er goed uit.
- Bijlagen
-
- 20250819_180108.jpg (93.63 KiB) 59 keer bekeken
-
- Screenshot_20250819_185848_Gallery.jpg (137.28 KiB) 60 keer bekeken
Dat zijn veel vrouwtjes! Die man gaat het druk krijgen 

-
- Cyclommatus elaphus
Ja daarom , is kijken hoe het bij jou ook loopt ik ben wel geïnteresseerd in een extra man hier dus als ruilen voor jou een optie is zijn we beide geholpen dan lijkt me.
En over eventueel transport hoef je je dan geen zorgen over te maken.
Ja lijkt mij ook een goede optie. Ik hoop dat mijn mannetjes goed uitkomen en dan kunnen we zeker wel ruilen denk ik. Met dat ik me geen zorgen moet maken over transport, bedoel je dat je er om kunt komen? Het is wel een heel eind denk ik. Net opgezocht en het is meer dan 2 en een half uur. Met de post zou ook kunnen. Ik heb wel nog nooit levende kevers verstuurd dus ik weet niet of ik mezelf er helemaal mee vertrouw.René Verheij schreef: di 19 aug 2025, 22:32Ja daarom , is kijken hoe het bij jou ook loopt ik ben wel geïnteresseerd in een extra man hier dus als ruilen voor jou een optie is zijn we beide geholpen dan lijkt me.
-
- Cyclommatus elaphus
Versturen is best veilig maar ik ben niet te beroerd om te rijden. Ik ging vroeger het hele land af voor motoronderdelen en ik heb inmiddels overal wel connecties waar ik dan ook weeris ff gedag kan komen zeggen.Elias schreef: di 19 aug 2025, 22:44Ja lijkt mij ook een goede optie. Ik hoop dat mijn mannetjes goed uitkomen en dan kunnen we zeker wel ruilen denk ik. Met dat ik me geen zorgen moet maken over transport, bedoel je dat je er om kunt komen? Het is wel een heel eind denk ik. Net opgezocht en het is meer dan 2 en een half uur. Met de post zou ook kunnen. Ik heb wel nog nooit levende kevers verstuurd dus ik weet niet of ik mezelf er helemaal mee vertrouw.René Verheij schreef: di 19 aug 2025, 22:32Ja daarom , is kijken hoe het bij jou ook loopt ik ben wel geïnteresseerd in een extra man hier dus als ruilen voor jou een optie is zijn we beide geholpen dan lijkt me.
Maar hoop vooral dat alles goed uitkomt voor je , het is je zeker gegunt in ieder geval .