En ik ben Peter

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Mike
Brachinus crepitans

Bericht door Mike »

Hoi hoi,

Welkom op het forum :mrgreen:
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Welkom naamgenoot, ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Peter Knol
Ei

Bericht door Peter Knol »

Bedankt voor alle verwelkomingen. Ook bedankt voor het openen van het gehele forum. Waar ik nu heel nieuwsgierig naar ben is het aanbod in de TeKoop rubriek. Op marktplaats staan nu enkele (10) larven voor 17,50 Euro. Als "leek" ben ik nu nieuwsgierig wat een normaal prijsje is voor larven of kevers. Voor rozen kever larven (voer) betaal ik € 3,50 voor een stuk of 8 á 10 bij de dieren speciaalzaak. Hoe is het met andere soorten ? Kortom, ik ga me nu even inlezen....
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Die larven van marktplaats waren van Hansje Pansje en zitten nu bij mij. Voor die soort is dat een hele mooie prijs. Voor Pachnoda marginata peregrina betaal je weinig, de prijs die je aangeeft is wel redelijk. Elders kan ik 10 larven voor 2 euro krijgen.

Van de kleurige soorten kevers (Eudicella, Chlorocala en andere mooie kleine soorten) ligt de prijs ongeveer op 1-3 euro per larf. Afhankelijk van de verkrijgbaarheid en populariteit. Wanneer je L3 (laatste larve stadium) larven neemt kan de prijs ook wat hoger zijn, voor imago's (volwassen kevers) betaal je een nog hogere prijs.

Wat ik leuk vind is vaak larvenoverschot te kopen, dit vind je regelmatig op het forum op een kweekgroepje van een stuk of 10 imago's waar iemand vanaf wil. Dit heeft wel de consequentie dat je soms moet wachten voor er iets langskomt. De andere kant is dat je dan meestal vrij goedkoop aan je kevers kan komen, bovendien ontmoet je zo ook af en toe leuke mensen. Je kan ze natuurlijk ook kopen bij webshops maar de prijzen zijn dan veel hoger. Dit komt omdat webshops soorten op voorraad moeten hebben en daarom intensief kweken.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Arne bied ze nu nog voordeliger aan ;) Even klikker de klik op Aangeboden :D Dat waren overigens niet de mijne hoor Peter !
Plaats reactie