Onlangs kreeg ik enkel dode kevers (Pachnoda marginata) van Mike, die mijn oproep zag! Dank je wel, Mike!
Hendrik
Ik stel mij graag aan jullie voor.........
Laatst gewijzigd door Hendrik op za 10 sep 2011, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
bedoelde je hier Nederlands ?Hendrik schreef:Sorry, typen kan ook te snel gaan! En een van de voorwaarden om mij op dit forum te mogen begeven is geloof ik dat goed Nederland moet worden gebruikt! Ik bedoel "Hendrik"

0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
0.0.2 dynastes hercules morishimai
-
- L1
hahaha Romano do not be a smart ass
Our good sir was doing his best to type as proper and made some typing errors whether be his name or the word Nederlands. Still, it was only polite that people spell check their postings. Isn't that right?
En Hendrik:
Yeah sure I'll keep the beetle corpses if I can spare any
It would most certainly be put to good use when they have passed away. Otherwise I would have given them back to Nature and leave them to decompose in the ground.
Sorry for typing English. Just could not be bothered to read and write eveything in Dutch and I am sure most of you read and understand English!
Friendly greets,
Terry

Our good sir was doing his best to type as proper and made some typing errors whether be his name or the word Nederlands. Still, it was only polite that people spell check their postings. Isn't that right?
En Hendrik:
Yeah sure I'll keep the beetle corpses if I can spare any

Sorry for typing English. Just could not be bothered to read and write eveything in Dutch and I am sure most of you read and understand English!
Friendly greets,
Terry
"When people ask me how is it possible that you speak so many languages, I answered: Because nobody could speak mine"...
Hoi Hendrik, waarschijnlijk ben jij hier de expert maar het lijkt me dat geprepareerde kevers in kinderhanden geen lang leven beschoren zijn. Levende kevers daar in tegen doen het perfect in de klas. Er zijn hier meerdere docenten die ook aan milieueducatie doen en gewoon kevers in de klas kweken.
Ten eerste denk ik dat het kinderen meer aanspreekt als het beestje nog leeft en ten tweede is het interessant voor kinderen om de cyclus te volgen. Als je interesse hebt wil ik je wel helpen om aan levende kevers te geraken.
Wat betreft Lucanus cervus, ik ken iemand die geruime tijd professioneel onderzoek naar deze soort gedaan heeft. Zelf ben ik ook altijd door ze gefascineerd geweest en tijdens mijn jeugd heb ik veel levende exemplaren gezien. Ik denk dat deze soort vooral voor kinderen interessant is omdat hij zo groot is en in Nederland voorkomt. De andere kant is dat het niet een soort is die vaak gezien wordt en in dat opzicht zijn meikevers en mestkevers ook erg educatief.
Ten eerste denk ik dat het kinderen meer aanspreekt als het beestje nog leeft en ten tweede is het interessant voor kinderen om de cyclus te volgen. Als je interesse hebt wil ik je wel helpen om aan levende kevers te geraken.
Wat betreft Lucanus cervus, ik ken iemand die geruime tijd professioneel onderzoek naar deze soort gedaan heeft. Zelf ben ik ook altijd door ze gefascineerd geweest en tijdens mijn jeugd heb ik veel levende exemplaren gezien. Ik denk dat deze soort vooral voor kinderen interessant is omdat hij zo groot is en in Nederland voorkomt. De andere kant is dat het niet een soort is die vaak gezien wordt en in dat opzicht zijn meikevers en mestkevers ook erg educatief.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.