hallo
wij zijn Erwin & Sonja
zijn al jarenlang met baardagamen bezig,en sommigen kennen ons ongetwijfeld van de reptielenbeurzen die we in binnen en buitenland doen onder E & G DRAGONS Belgium pogona vitticeps breeders team
voor onze baardjes kweken we ook rozekeverlarven
deze vinden we dan ook zeer mooi,zodat ze nu al geruime tijd in een groot terrarium zitten ,zodat we er ten volle van kunnen genieten
in onze zoektocht naar andere soorten kevers die net als de rozekever redelijk makkelijk te kweken zijn,kwamen we hier op dit forum uit
hoop hier antwoorden te vinden op de vragen waar we mee zitten
hebben dan ook al veel bijgelezen hier,en er is een totaal nieuwe wereld voor ons opengegaan
groetjes
erwin&sonja
even voorstellen
welkom
welkom en veel plezier met jullie hobby
Welkom jullie hebben nu toegang gekregen tot de rest van het forum.
Meteen even een vraag aan jullie, volgens sommige mensen is het voeren van larven gevaarlijk omdat de kaken van de larf in de maag van het reptiel door zouden kunnen werken waardoor de kaken door de maagwand heen zouden scheuren.
Ik weet dat Pachnoda's (dola's) redelijk safe zijn maar van Eudicella larven en groter kan ik me voorstellen dat dit inderdaad dergelijke problemen oplevert. Hebben jullie hier ervaring mee?
Meteen even een vraag aan jullie, volgens sommige mensen is het voeren van larven gevaarlijk omdat de kaken van de larf in de maag van het reptiel door zouden kunnen werken waardoor de kaken door de maagwand heen zouden scheuren.
Ik weet dat Pachnoda's (dola's) redelijk safe zijn maar van Eudicella larven en groter kan ik me voorstellen dat dit inderdaad dergelijke problemen oplevert. Hebben jullie hier ervaring mee?
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Ha Erwin en Sonja en welkom op de site !