even voorstellen
bedankt, ik was wel nieuwsgierig naar de gewichten. ik weet alleen niet wanneer je van uitschieters spreekt.
Uitschieters bij hercules ondersoorten variëren naargelang de ondersoort. Aangezien D. h. occidentalis een ondersoort is waarvan de mannen tot 150 mm lang kunnen worden met L3 gewichten van 110+ g. (ik denk dat het maximum op 120 g. gesteld is voor deze ondersoort) en vrouwen tot 75 mm met L3 gewichten rond de 70+ g. zijn uitschieters (volgens mij) vanaf 80 g. (dit is ook het gewicht waarbij je hoogstwaarschijnlijk "majors" zal hebben).
Hoe oud zijn jouw larven Kevin? En wat zijn de geslachten? Misschien best dit topic verder brengen in rubriek "kweken"?
Hoe oud zijn jouw larven Kevin? En wat zijn de geslachten? Misschien best dit topic verder brengen in rubriek "kweken"?
Ik weet niet hoe oud ze zijn, heb ze laatst in nijmegen gekocht als L3 larven, 2 mannen en 2 vrouwen.Bahamut schreef:Hoe oud zijn jouw larven Kevin? En wat zijn de geslachten? Misschien best dit topic verder brengen in rubriek "kweken"?
Hoe moet ik die nieuwe topic dan noemen?
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Chico's Occidentalis ?chico schreef:Hoe moet ik die nieuwe topic dan noemen?

of Chico's grote larvenHansje Pansje schreef:Chico's Occidentalis ?
ps. ik ben niet goed met quoten

Welkom hier!!
Veel plezier op het forum en hou ons idd op de hoogte van je vorderingen, leuk!
Veel plezier op het forum en hou ons idd op de hoogte van je vorderingen, leuk!
Je eigen gras is groener dan je denkt
chico schreef:Ik weet niet hoe oud ze zijn, heb ze laatst in nijmegen gekocht als L3 larven, 2 mannen en 2 vrouwen.Bahamut schreef:Hoe oud zijn jouw larven Kevin? En wat zijn de geslachten? Misschien best dit topic verder brengen in rubriek "kweken"?
Hoe moet ik die nieuwe topic dan noemen?
Maakt niet uit (Dynastes hercules occidentalis volstaat reeds), maar je kan bijvoorbeeld een kleine opvolging van jouw larven opstellen of gewoonweg de uiteindelijke resultaten per foto posten van zodra je deze hebt.
Als je ze gekocht hebt in Nijmegen en ze wegen tussen de 35 en 50 g., dan zijn het nog vroege L3's en waarschijnlijk ongeveer 3 à 5 maanden oud.