Dicronorhina derbyana larven
Net de eerste 2 cocons gevonden. Ze zijn een stuk later dan vorig jaar (een maand en een half ongeveer). Waarschijnlijk door de lagere temperatuur in de winter. Bij mijn 4 larven vorig jaar hadden ze een warmtemat tegen de zijkant van hun bak.
- Bijlagen
-
- 20260701_211219.jpg (118.86 KiB) 2424 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Bijzonder ook?! Ik kan me niet voorstellen dat ze qua temperatuur bij mij koeler hebben gestaan. Voeding misschien?
Zou kunnen. Ze zitten ook met veel meer in een bak dan die 4. Zo'n 17. Alhoewel ik er deze keer maar 15 geteld heb dus ik hoop dat ik er gewoon 2 gemist heb.
Ondertussen heb ik 15 cocons nu. Ze gaan wel een stuk kleiner zijn dan vorige generatie. In 1 zit een gaatje en aan de grootte dacht ik dat het een vrouwtje is maar ik denk toch dat ik een hoorntje zie. Volgens mij zaten ze met te veel samen en ik heb ze misschien een beetje verwaarloosd dus voor de volgende generatie ga ik het terug beter doen. Ofwel minder in een bak of vaker bijvoeren.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik herken het wel .mn eudicella trilineata interruptefasciata zijn ook kleiner nu . Eiwitten toevoegen helpt enorm plus inderdaad een constante aanvoer van een gedeelte voerElias schreef: zo 02 aug 2026, 12:36 Ondertussen heb ik 15 cocons nu. Ze gaan wel een stuk kleiner zijn dan vorige generatie. In 1 zit een gaatje en aan de grootte dacht ik dat het een vrouwtje is maar ik denk toch dat ik een hoorntje zie. Volgens mij zaten ze met te veel samen en ik heb ze misschien een beetje verwaarloosd dus voor de volgende generatie ga ik het terug beter doen. Ofwel minder in een bak of vaker bijvoeren.
De eerste (voor zover ik weet) is uit! Ik denk dat deze een vrouwtje is en ik heb al minstens 1 mannetje in de pop dus een volgende generatie zou goed moeten komen. Denk dat september ook wel nog net warm genoeg is dus ze hebben nog zo'n 2 maanden.
- Bijlagen
-
- 20260803_202037.jpg (162.68 KiB) 119 keer bekeken
De eerste zes zijn er. 2 mannetjes e 4 vrouwtjes dus een mooie verhouding.
- Bijlagen
-
- 20260807_130518.jpg (142.65 KiB) 65 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Heel mooi groepje zo