Lamprima adolphinae
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Of toch kinshipotten erin stoppen met flakesoil ipv stammen in blacksoil/aarde .
Ik doe ook altijd schors en blad bovenop om het zo natuurlijk mogelijk te maken.
Ik doe ook altijd schors en blad bovenop om het zo natuurlijk mogelijk te maken.
Ja temperatuur zou ook kunnen. Ik weet niet hoe warm ze zaten voor ik ze kreeg. Maar er zat ook een klein blokje kinshi in van insectenliebe dus dit valt inderdaad zeker te proberen.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja daar heb ik weer niet zo'n beste ervaring meeElias schreef: ma 09 mar 2026, 23:27 Ja temperatuur zou ook kunnen. Ik weet niet hoe warm ze zaten voor ik ze kreeg. Maar er zat ook een klein blokje kinshi in van insectenliebe dus dit valt inderdaad zeker te proberen.
Mocht je een koppeltje hebben in de toekomst wil ik het zeker nog eens proberen maar dat zal zich vormen tzt.
Het vrouwtje is eindelijk verpopt! Het is helaas onbegonnen werk om er een goede foto van te maken omdat ze zo klein is en achter vuile plastic zit maar ik heb toch een poging gedaan
ik kijk er enorm naar uit om binnen een maand ofzo om de zoveel tijd een nieuw kevertje in mijn kast te kunnen ontdekken (heb eindelijk eens een kast/rek gekoch voor de kevers. Ziet er een stuk ordelijker uit
). Zeker bij een soort die zoveel potentieel heeft qua kleur.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Goed bezig
meestal bij opties in je camera/telefoon kan je voor macro kiezen en gaat het iets beter .
Ja, dit heb ik ook gedaan. Heb zelfs nog eens geprobeerd met zo een aparte macro lens die je aan je gsm kan bevestigen maar dan was het weer teveel ingezoomd. Maar ja, maakt op zich niet zo uit.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Oh joh!Elias schreef: wo 18 mar 2026, 15:33 Ja, dit heb ik ook gedaan. Heb zelfs nog eens geprobeerd met zo een aparte macro lens die je aan je gsm kan bevestigen maar dan was het weer teveel ingezoomd. Maar ja, maakt op zich niet zo uit.
Ja inderdaad.
Ik ben niet zeker maar mogelijks de eerste mannelijke popkamer in de maak? Zou wel mooi zijn want ik was al wat bezorgd aan het worden over de timing.
En nog iets anders dat ik heb opgemerkt, veel van de larven zitten bovenaan het substraat. Ik vraag mij af waarom want ze eten goed, komen duidelijk bij en zien er gezond uit dus het lijkt mij niet omdat er iets mis zou zijn met de omgeving. Misschien dat de luchttoevoer daar beter is aangezien daar de luchgaatjes geprikt zijn? Het zou wel kunnen dat meer luchtgaten dit gedrag zou veranderen maar aangezien het geen groot probleem lijkt te zijn laat ik het voorlopig. En als ik de potjes nog eens gebruik doe ik er misschien meer gaatjes in om te zien of dit iets veranderd.
En nog iets anders dat ik heb opgemerkt, veel van de larven zitten bovenaan het substraat. Ik vraag mij af waarom want ze eten goed, komen duidelijk bij en zien er gezond uit dus het lijkt mij niet omdat er iets mis zou zijn met de omgeving. Misschien dat de luchttoevoer daar beter is aangezien daar de luchgaatjes geprikt zijn? Het zou wel kunnen dat meer luchtgaten dit gedrag zou veranderen maar aangezien het geen groot probleem lijkt te zijn laat ik het voorlopig. En als ik de potjes nog eens gebruik doe ik er misschien meer gaatjes in om te zien of dit iets veranderd.
- Bijlagen
-
- 20260320_121545.jpg (96.11 KiB) 23 keer bekeken