Cyclommatus elaphus

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Het zit niet mee :|

Inmiddels 3 in popstadium deze kan ik van buitenaf zien en 4 larven over hoop ik .
Bijlagen
20260118_150947.jpg
20260118_150947.jpg (178.26 KiB) 229 keer bekeken
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Erg jammer. Hopelijk gaat het beter met de rest.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

De zichtbare man is nu pas in transformatie gegaan. Dus de prepop fase duurt best wel lang.
Hij heeft ook in de tussentijd extra ruimte gemaakt voorzichzelf .
Hij heeft z'n popkamer bij verdubbeld qua grote.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat lopen.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Ik denk dat ik het toch niet goed zag .sinds een paar dagen heeft hij de pop gesloten dus geen kijkvenster meer het zou dan 1 tot 2 maanden moeten gaan duren.
De vrouwelijke larve is nog steeds in prepop fase en zichtbaar.
Capsicum
Moderator

Bericht door Capsicum »

René Verheij schreef: ma 02 feb 2026, 20:55 Ik denk dat ik het toch niet goed zag .sinds een paar dagen heeft hij de pop gesloten dus geen kijkvenster meer het zou dan 1 tot 2 maanden moeten gaan duren.
Ik duim met je mee voor een mooi koppel! Het is een prachtige maar uitdagende soort. In Europa nauwelijks te vinden toch?
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Capsicum schreef: di 03 feb 2026, 20:21
René Verheij schreef: ma 02 feb 2026, 20:55 Ik denk dat ik het toch niet goed zag .sinds een paar dagen heeft hij de pop gesloten dus geen kijkvenster meer het zou dan 1 tot 2 maanden moeten gaan duren.
Ik duim met je mee voor een mooi koppel! Het is een prachtige maar uitdagende soort. In Europa nauwelijks te vinden toch?
Ja klopt! Ik heb iemand uit België die is er wel succesvol mee en uit korea werd een flop ,L1'tjes zijn te kwetsbaar voor veranderingen alhoewel ik met de huidige kennis het beter had gedaan. Maarja dat heet leren tenmiste van verlies helaas. Ik vraag altijd om veel informatie bij verkopers maar vaak is het maar een beknopte omschrijving alsof veel zaken vanzelfsprekend zijn .
Ik kom er wel uiteindelijk maar het is zonde van de diertjes aangezien ik alle voorzieningen echt tref indien nodig,als ik maar weet wat!
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Heb mezelf cyclommatus elaphus genoemd.
Maar dat kan wel eens een jinxs worden.
Maar ik geef niet op!
Capsicum
Moderator

Bericht door Capsicum »

René Verheij schreef: di 03 feb 2026, 20:31
Capsicum schreef: di 03 feb 2026, 20:21
Ja klopt! Ik heb iemand uit België die is er wel succesvol mee en uit korea werd een flop ,L1'tjes zijn te kwetsbaar voor veranderingen alhoewel ik met de huidige kennis het beter had gedaan. Maarja dat heet leren tenmiste van verlies helaas. Ik vraag altijd om veel informatie bij verkopers maar vaak is het maar een beknopte omschrijving alsof veel zaken vanzelfsprekend zijn .
Ik kom er wel uiteindelijk maar het is zonde van de diertjes aangezien ik alle voorzieningen echt tref indien nodig,als ik maar weet wat!
Ik heb begrepen dat larven op puur witrot hout de beste kansen geeft, alhoewel je dan vaak geen hele grote imago's krijgt.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Ik heb anderen in Thailand gevolgd inmiddels.
Zij houden ze op uitsluitend verder gefermenteerd flakesoil en hebben joekels van mannen. Maar het verschil met hier is uiteraard de temperatuur en luchtvochtigheid die er vanzelf al heerst. Ik kan nu niet eens meer de boel aanpassen maar het is wel een wijze les net als bij chalcosoma. Ik moet een kamer creëren met 22gr minimaal en een hoge luchtvochtigheid.
Dorcus titanus palawanicus daarin tegen heeft duidelijk een nog nattere omgeving nodig met lagere temperatuur 20gr .ik leer veel per soort inmiddels.
Plaats reactie