Goliathus goliathus van René

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Ik ga het weer voorzichtig brengen, ik vond het nieuwe vrouwtje nogal traag bij rond de 20 graden dus op 22/24 graden gezet en zie veel meer activiteit in haar opkomen gelukkig.
Ze heeft nog steeds geen ontlasting vertoont dus ik hoop dat hetgeen eerdaags wel gaat gebeuren.

Ik heb tevens even mijn laatste huge mtu vrouwtje vergeleken met de goliathus man nou das even groot als niet groter helaas is zij heel erg druk in bewegen dus kon geen foto maken maar dat komt nog wel.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Vandaag heeft ze haar meconium geloost.
Dus eerst even zorgen dat op krachten kan komen en zal ze hoogstwaarschijnlijk net zoals de man actiever worden.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Klein stukje banaan gegeven en inmiddels eet ze daar van .
Ik heb goede hoop,ze is energiek .
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Vandaag zag ik dat de vrouw nog veel meer ontlasting had losgelaten en haar na 2 dagen in een krekel bakje bij de man in het terrarium besloten haar toe te voegen. De man zat lkkr te eten en zij daarna ook.
Vervolgens is ze gaan klimmen en lkkr actief aan het worden en sterk genoeg dat ze zich schrap kan zetten als je haar wilt pakken.
De man is niet agressief tegenover haar (iets wat ik wel wilde weten) de 1e dag zat de man bovenop haar bakje om in te breken en of dat was om te paren leek me onwaarschijnlijk en hoogstwaarschijnlijk territoriaal gedrag .

Zeker weten doe ik dat niet natuurlijk.

Iets wat mij wel opvalt betreft voeding is dat een vers aangesneden gele banaan voorkeur heeft ten opzichte van een dag oudere banaan bij de man althans .

Dus ik voer dagelijks bij en geef de restanten aan een groepje eudicella's.
Plaats reactie