Xylotrupes gideon

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Elias
Parend imago

Bericht door Elias »

En daar is dan eindelijk nummertje 2! Deze is ongeveer 6,5 cm dus bijna exact een cm groter dan de eerste. Dus op de 3 die het niet gehaald hebben na zijn het uiteindelijk toch wel mooie resultaten.
Bijlagen
20250908_090659.jpg
20250908_090659.jpg (371.07 KiB) 460 keer bekeken
Truffel
L3

Bericht door Truffel »

Prachtig, jammer van de andere drie.
Elias
Parend imago

Bericht door Elias »

Ja inderdaad. En helaas was minstens 1 ervan mijn schuld. Zijn popkamer was ingestort waardoor hij tijdens het verpoppen overleden is en ik vrees dat dit is omdat ik de bak te veel gestoord heb bij het proberen kijken aan de zijkanten. Maar nu weet ik dat ik er gewoon volledig af moet blijven. De andere had een lichte misvorming aan de pop en ik ga ervan uit dat deze daarom het niet heeft gehaald en de laatste heeft een popkamer gemaakt en is dan gewoon dood gegaan dus geen idee hoe dat is gebeurt.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Mooi beesie hoor ;)
Elias
Parend imago

Bericht door Elias »

Het vrouwtje dat ik van Renée had is helaas overleden en ik heb er nog steeds geen larven van aangezien de 2 keer dat ik eitjes verzameld heb, hier niets is uit gekomen. (De eerste keer omdat ze te koud stonden. De tweede keer weet ik niet wat er mis gegaan is maar daaruit heb ik wel afgeleid dat ik ze moet laten zitten) Ik ga nu gewoon de bak een hele tijd (2 maanden ofzo) met rust laten en hopen dat er nog iets uit komt.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Volgens mij duurt het uitkomen van eitjes langer, ongeveer 2 maanden als ik het goed heb.
Ik heb ook niet veel nakweek volgens mij maar ik weet wel dat eieren apart leggen nadelig werkt bij deze soort.

Ook krijg ik het idee dat de vrouwen eieren leggen ongeacht ze nou wel of niet bevrucht zijn .
Ik had een aantal eieren uit 3 bakken bijvoorbeeld en bij 2 kwam niks uit maar bij één alles

Inmiddels vanuit 5 kweekbakken kan ik zeggen dat 2 er maar larven bevatte vooralsnog.

Helaas had ik een tekort aan mannen en was ik 1 man continu aan het wisselen.

Mijn laatste vrouw is overigens vorige week overleden.
Elias
Parend imago

Bericht door Elias »

Ja ik had ook al de indruk dat ze langer duren om uit te komen. Vandaar dat ik ze nu 2 maanden met rust ga laten. Misschien zelfs meer, ik zie nog wel. Temperatuur zou allesinds goed moeten zijn aangezien de bak voor een stuk tegen een warmtemat staat (met thermostaat zodat ie niet te warm word) dus ja, nu gewoon geduld hebben en hopen voor het beste.
Plaats reactie