De nieuwe man blijkt toch al actief te zijn zat lkkr te eten en maakt inmiddels geluid terwijl onze eigen man nog niet zover is blijkbaar.
Ik vind het net varkentjes ze wroeten alles wat eetbaar is helemaal kapot ligt overal en nergens
Uiteraard is de bedoeling om de vrouwen met de mannen te mixen tegen inteelt maar ik ben me eigen man kwijt in één van 3 mogelijke bakken derest is uitgesloten stom omdat niet te noteren vooraf en om nou weer alles op ze kop te zetten daarvoor nee dan wacht ik wel .
Nou mijn vrouw heeft zich weer kapot gelachen.
Ik denk omdat ze klinken als een sissende slang en ik als kind zijnde gelukkig vaak alleen op pad mocht in het buitenland opzoek naar beestjes met de waarschuwing van me ma (pas op voor slangen!) Daar zit een fundamenteel trigger dingetje waardoor ik me kapot schrik
Was ff opzoek naar me 2e man en of ze nog genoeg voedsel hadden bydeway.
Ik wilde het vandaag weleens weten dus alle 5 de bakken doorzocht en na 2 x alles rond de man helaas dood gevonden wel heeft hij al voor nakomelingen gezorgd in de vorm van eieren bij 1 vrouw dus wijs aangedaan er een mannetje extra aan te schaffen.
1 bak was te nat en verrot dus complete substraat vernieuwd
Wel al veel eieren gevonden bij de wel bevruchte vrouwen.
Wel echt balen had hem graag in volle glorie gezien.
Bijlagen
Screenshot_20250904_130953_Gallery.jpg (101.17 KiB) 356 keer bekeken
Screenshot_20250904_131003_Gallery.jpg (63.68 KiB) 356 keer bekeken
Mooi! Ik was even bang dat er bij mij niets ging zijn want bij een eerste zoektocht vond ik niets maar i dacht dat het misschien iets te koud was dus nu staat hun bak half tegen een warmtemat (aan de zijkant en met een thermostaat zodat ze niet te warm word en dat niet heel de bak warm word maar enkel een deel) en dit lijkt te helpen. Ik heb al een ietwat vroege zoektocht gedaan ongeveer 10 dagen na de verandering van setup om te checken of het een verschil maakt en heb zo'n 25 eitjes gevonden. Nu dat ik weet dat de omstandigheden goed zijn ga ik wel langer wachten om opnieuw the zoeken zodat ik al larfjes kan vinden inplaats van eitjes.dus zou goed moeten komen denk ik
Elias schreef: ma 03 nov 2025, 23:37
Mooi! Ik was even bang dat er bij mij niets ging zijn want bij een eerste zoektocht vond ik niets maar i dacht dat het misschien iets te koud was dus nu staat hun bak half tegen een warmtemat (aan de zijkant en met een thermostaat zodat ze niet te warm word en dat niet heel de bak warm word maar enkel een deel) en dit lijkt te helpen. Ik heb al een ietwat vroege zoektocht gedaan ongeveer 10 dagen na de verandering van setup om te checken of het een verschil maakt en heb zo'n 25 eitjes gevonden. Nu dat ik weet dat de omstandigheden goed zijn ga ik wel langer wachten om opnieuw the zoeken zodat ik al larfjes kan vinden inplaats van eitjes.dus zou goed moeten komen denk ik
Ze staan bij ons in de trapkast rond de 20 graden ik heb niet meer gezocht.
Deze eitjes waren nog van toen ik opzoek was naar de man .
Het enige wat ik heb gedaan is ervoor gezorgd dat het substraat niet uitdroogt.
Ik ben benieuwd over een maand in de bakken of het overal goed is gegaan.