Dicronorhina derbyana larven

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Elias
Imago

Bericht door Elias »

Bedankt. Ja ik ben ook wel erg blij dat het flake soil geslaag is. Of het ook goede resultaten opleverd bij de imagos is natuurlijk een ander verhaal. Momenteel zitten alle Larven op aangekocht falke soil maar als de 4 bakken die ik nog staan heb klaar zijn ga ik misschien de helft daar in doen en de rest op het aangekochte om te zien of er een duidelijk verschil is. Overigens was het voor het flake soil maken voornamelijk gewoon het recept volgen en als er iets niet goed bleek kon ik het met een combinatie van wat research en wat logisch nadenken wel wat bijsturen. De laatste 4 bakken bijvoorbeeld hadden ook erg veel van dezelfde kinshi achtige schimmeldraden maar de eerste bak die dit had is slecht geworden dus dit wou ik natuurlijk voorkomen bij deze 4. Dus heb ze tijdelijk wat droger gehouden, meer gemengd en extra gist toegevoegd om het beter te maken voor de bacteriën die nodig zijn voor fermentatie, en slechter voor de schimmel waardoor deze meer weg blijft. En tot nu toe ziet het er naar uit dat het werkt. (De derde derbyana vrouw is terecht trouwens ik heb ze net alledrie gezien dus wel een hele opluchting. Ik was bang dat ze misschien ontsnapt was)
Plaats reactie