Xylotrupes gideon

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Ik denk dat je al imago's hebt voordat de bestelling er is bij wijs van spreken. Ik zou ze veilig stellen en vooral daarna niet meer verstoren want ontpoppen kost ook veel energie voor ze .
Elias
Pop

Bericht door Elias »

René Verheij schreef: za 16 aug 2025, 23:10
Elias schreef: za 16 aug 2025, 22:48 Dus best toch nog overplaatsen in turf potjes? Ik heb er besteld, komen maandag toe.
Gewoon in droge rolletjes zetten op droog substraat dat is ook ok voor nu ze zijn bijna uit dat redden ze wel .beter als deze warmte en vocht dat is vragen om schimmel.
Dus het probleem bij de phallacrognatus muelleri was te veel vocht en niet per se de wc rol? Ik dacht eerst dat het misschien was omdat het karton te weinig grip had voor de kevers om zich goed om te kunnen draaien bij het uitkomen. Ik laat ze nu gewoon zitten hoe ze zijn. De rolletjes zijn aan de droge kant en het substraat helpt ook wel een beetje met het vocht regelen denk ik. En ze moeten toch ook een beetje vocht hebben toch? Ik hou ze zowiezo in de gaten. Als er weer schimmel komt gaan ze in turfpotjes (maar ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren. Voordat ik er teveel water op deed omdat ik dacht dat het te droog was, waren er ook geen problemen) ik denk wel dat er maar 1 is die heel dicht bij uitkomen zit. Ze zien er een stuk donkerder uit op de foto dan in het echt. Voor de andere gok ik nog een week of 2. De kleinste lijkt inderdaad wel een dezer dagen te gaan uitkomen.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Klopt! het bevochtigen heeft mij destijds genekt.
Er kwam schimmel op de rol die oversloeg op m'n "pop" het is geen pop meer maar je weet wat ik bedoel.
Let erop dat want met deze warmte kan het snel fout gaan .
Plaats reactie