Heehallo!
Heehallo!
Heehallo! Ik ben Rocky, totaal nieuw in de wereld van kevers (en huisdieren in het algemeen). Ik ben wel een immense dierenvriend, en door mijn vriend krijg ik sinds een jaartje of anderhalf niet alleen allemaal filmpjes van kittens en baby pinguïns voorgeschoteld, maar ook van andere prachtige wezens zoals de Hercules kever . Nu is die laatste echt favoriet bij hem, en heeft hij ook wel eens opgezocht hoe je de larven en kevers daarvan zelf kan houden. Hij is over ruim twee maanden jarig, en het leek me stiekem wel tof om hem een larve van een kever kado te doen. Vandaar dat ik op internet begon rond te neuzen en bij deze site uitkwam . Ben benieuwd waar dit avontuur eindigt, dank dat ik aan dit forum mag deelnemen!
-
- Imago
Hoi!
Wat een leuk idee! Ik ben benieuwd met welke kever je gaat eindigen, succes!
Groetjes,
Julia
Wat een leuk idee! Ik ben benieuwd met welke kever je gaat eindigen, succes!
Groetjes,
Julia
Hallo Rocky,
Welkom op het forum.
Leuk dat jouw vriend zich in kevers verdiept heeft. Wat een leuk idee van jou om hem dan te verrassen met een keverlarve. Hopelijk heeft hij de spullen (substraat, bakken en zo) om de larven goed te laten opgroeien.
Mijn advies zou wel zijn om met meerdere larven te beginnen als hij er mee zou willen kweken. Ook loopt hij het risico dat een enkele larve het niet haalt tot imago (vroegtijdig in het proces overlijdt) en dan heeft hij niets meer. Dat is altijd een teleurstelling. Hopelijk kom je hier tot goede ideeen. Over een maand vindt Vivarium weer plaats en mocht je zin hebben dan is daar best wel wat leuks te vinden. Wellicht zien we jou daar dan.
Veel plezier,
Pim
Welkom op het forum.
Leuk dat jouw vriend zich in kevers verdiept heeft. Wat een leuk idee van jou om hem dan te verrassen met een keverlarve. Hopelijk heeft hij de spullen (substraat, bakken en zo) om de larven goed te laten opgroeien.
Mijn advies zou wel zijn om met meerdere larven te beginnen als hij er mee zou willen kweken. Ook loopt hij het risico dat een enkele larve het niet haalt tot imago (vroegtijdig in het proces overlijdt) en dan heeft hij niets meer. Dat is altijd een teleurstelling. Hopelijk kom je hier tot goede ideeen. Over een maand vindt Vivarium weer plaats en mocht je zin hebben dan is daar best wel wat leuks te vinden. Wellicht zien we jou daar dan.
Veel plezier,
Pim