Ook even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Mooi man
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Leuk om te horen dat de beestjes zo'n succes zijn ! En natuurlijk dat er weer een iemand besmet is geraakt met het kever virus :D en nu weer helpt het nog verder te verspreiden :bravo:
Route81
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 06 nov 2019, 14:44

Bericht door Route81 »

Op de laatste editie van vivarium (2019) kochten we de groene variant (larven) van de Chlorocala africana. Deze doet het nog altijd super-goed en zijn enkel maar vermeerderd in aantal. Ik durf niet te zeggen hoeveel larven er momenteel in de bodem van het terrarium zitten... :D

We hadden ons voorgenomen om dit jaar zeker de gouden of blauwe variant van de Chlorocala africana te strikken op vivarium, maar iedereen weet intussen hoe dit afloopt...

Onze vraag is nu: kan iemand van jullie enkele larven van deze soort(en) missen (te koop of evt. ruilen?) en is het verantwoord om ze deze tijd van het jaar eventueel op te sturen (naar België)?
Route81
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 06 nov 2019, 14:44

Bericht door Route81 »

Deze had ik een tijd terug al eens beloofd, maar kreeg dan een bounceback op het email-adres.
Zie vooral pagina 8-9.

https://issuu.com/demeulenaerechris/doc ... arke082020
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Route81 schreef: vr 19 nov 2021, 10:32 Op de laatste editie van vivarium (2019) kochten we de groene variant (larven) van de Chlorocala africana. Deze doet het nog altijd super-goed en zijn enkel maar vermeerderd in aantal. Ik durf niet te zeggen hoeveel larven er momenteel in de bodem van het terrarium zitten... :D

We hadden ons voorgenomen om dit jaar zeker de gouden of blauwe variant van de Chlorocala africana te strikken op vivarium, maar iedereen weet intussen hoe dit afloopt...

Onze vraag is nu: kan iemand van jullie enkele larven van deze soort(en) missen (te koop of evt. ruilen?) en is het verantwoord om ze deze tijd van het jaar eventueel op te sturen (naar België)?

Hoi, ik kan je niet aan larven helpen maar je maakt meer kans op iemand die ze wel voor je heeft als je je bericht op onder het kopje gevraagd plaatst. Op de marktplaats van het forum. Succes met je zoektocht!
Route81
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 06 nov 2019, 14:44

Bericht door Route81 »

Route81 schreef: vr 19 nov 2021, 10:55 Deze had ik een tijd terug al eens beloofd, maar kreeg dan een bounceback op het email-adres.
Zie vooral pagina 8-9.

https://issuu.com/demeulenaerechris/doc ... arke082020
Misschien even leuk om hier nog te vermelden: m'n artikel staat nu ook in de maart-editie van het ledenblad van de overkoepelend Belgische bond voor aquarium- en terrariumhouders. Dit is inclusief link en banner van deze site!
Hiermee werd ieder liefhebber die ook maar ergens lid is in een aqua-terra vereniging in Nederlandstalig België bereikt. Leuke reclame toch? :D :D
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Chris,

Leuk dat jouw artikel nu in het blad staat. Leuk om te lezen ook.
Zien we jullie dit jaar ook weer bij de stand van het forum op Vivarium?
Route81
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 06 nov 2019, 14:44

Bericht door Route81 »

Zeker weten! Wij zijn er terug 2 dagen. Het hotel is al geboekt.
Ik had vorig jaar m'n zinnen al gezet op die goudkleurige (of blauwe) Chlorocala die ik ging zoeken op Vivarium maar iedereen weet hoe dat afliep. Dit jaar staan ze dus nog altijd op m'n verlanglijstje.
En wie weet welke soorten ik nog op de kop kan tikken dit jaar? Misschien ook eens iets helemaal nieuws?
Route81
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 06 nov 2019, 14:44

Bericht door Route81 »

Daags voor Vivarium 2022, dus op 30/09, hebben wij nog een ledenavond bij de vereniging. De geboekte voordrachtgever heeft last minute afgezegd, maar nu nog een voordrachtgever vinden voor die datum is bijna onbegonnen werk. Uiteindelijk hebben we beslist dat we een quiz zullen houden en dat ikzelf een korte lezing zal geven over... kevers. :D
Ik zoek echter nog didactisch materiaal voor m'n voordracht. Mocht iemand dus foto's hebben van het insectenplein van 2019... Ik zou die dan kunnen gebruiken als "the beginning of..." :D
OF heb je mooie foto's van jullie kevers of bakinrichtingen... je mag die altijd sturen naar info@skalaar.be of chris@r81.be
Thx!!!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Chris,

Ik zag jouw bericht maar had nog geen tijd om te reageren.
Zelf heb ik geen foto's, aangezien ik de meeste tijd achter de stand gestaan heb. Ik ga wel zoeken maar hoop dat anderen foto's voor je hebben.
Plaats reactie