Toegegeven, in kleine hoeveelheid zal het wel meevallen, maar zeker wanneer de schimmel door je substraat gaat woekeren is het niet goed voor de larven. Van nature zit er altijd schimmel in je substraat, dat heeft namelijk een belangrijke rol gespeeld bij het afbreken van de bladeren en witrot hout is er letterlijk naar vernoemd.
Schimmel heeft vocht nodig om te groeien, dus wanneer je je substraat ietwat laat drogen dan zal ook de schimmel verdwijnen. Daarnaast blijf ik altijd weer herhalen dat suppletie door middel van zijderupspoppen of honden-/kattenvoer vaak meer kwaad dan goed doet. De (mogelijke) voordelen; imago's die 1-2mm groter worden, wegen vaak niet af tegen de nadelen; schimmel, mijten, ziektes, etc. Als je met supplementen zou willen experimenteren dan zou ik dat altijd in kleine hoeveelheden doen en pas wanneer je er zeker van bent dat je een goed substraat hebt.
Voor nu zou ik de schimmel er vanaf scheppen en het substraat mengen met wat droog niet substraat. Op die manier onttrek je wat vocht aan het substraat en is de suppletie wat minder geconcentreerd.
Succes!