Het grote kleine vragen topic
Je kan het geluk hebben dat vanzelf je composthoop wordt bevolkt door bijvoorbeeld Neushoornkevers. Die kans is alleen heel erg klein. En als het dan ook nog eens ver buiten het logische gebied zou moeten gebeuren, dan kun je het inderdaad wel vergeten, zoals Harald ook aangaf. Op de Utrechtse Heuvelrug zal de kans misschien iets groter zijn dan in hartje Amsterdam, maar ook dan moet je heel veel geluk hebben.
Stel je hebt ontzettend veel geluk en volgende zomer worden eitjes gelegd in je composthoop, dan kan het best een paar jaar wachten zijn op kevers. Nederlandse neushoornskevers kunnen namelijk een ontzettend lange cyclus hebben. Als ik me niet vergis is een cyclus van 2 jaar al erg snel. Soms duurt het 3 jaar of langer. Al weet ik niet zeker of dat hetzelfde is in het wild en in gevangenschap.
Oké, bedankt.
In gevangenschap kunnen ze in een half jaar volwassen zijn, als je ze maar lekker opstookt met een graadje of 25 plus. In de natuurlijke broeihopen kan het ook snel gaan, mits het warm is in de hoop. Anders is twee tot drie jaar goed mogelijk.
Een vraagje voor de beheerders.
De c. aurata's die ik op vivarium heb gekocht, wanneer komen die uit?
Kol, Nicolai
De c. aurata's die ik op vivarium heb gekocht, wanneer komen die uit?
Kol, Nicolai
Hoi Nicolai,
Het blijven dieren, dus garantie op uitkomen op een bepaalde datum heb je niet. Vermoedelijk wordt het ergens in mei/juni, maar nogmaals, garantie bestaat niet. Het hangt mede af van de temperatuur waarop je ze houdt. Hoe warmer (niet te warm natuurlijk) hoe eerder ze zullen uitkomen.
Het blijven dieren, dus garantie op uitkomen op een bepaalde datum heb je niet. Vermoedelijk wordt het ergens in mei/juni, maar nogmaals, garantie bestaat niet. Het hangt mede af van de temperatuur waarop je ze houdt. Hoe warmer (niet te warm natuurlijk) hoe eerder ze zullen uitkomen.
Hallo,
Hoeveel Eudicella imago's kunnen er maximum in een terrarium van 50x30x40 (lxbxh)?
Mvg Maarten
Hoeveel Eudicella imago's kunnen er maximum in een terrarium van 50x30x40 (lxbxh)?
Mvg Maarten
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Daar kunnen er behoorlijk wat van in. Een 30 tot 40 sowieso.
Wow, toch zoveel? Bedankt
Maarten

Maarten
Persoonlijk zou ik het bij 30 houden. Dan is er al heel veel activiteit in de bak. Ik denk dat het anders een beetje al te druk wordt. Er rekening mee houdende dat er een kleine 20 cm substraat op de bodem ligt, betekent dat er niet heel erg veel ruimte over blijft om rond te rennen.