ik ben Annie en ben feitelijk geen kweker maar fotograaf van kevers(en andere insecten). Regelmatig heb ik een probleem van determinatie en hoop dat jullie mij dan kunnen helpen. Ik post ook mijn speciale vondsten op waarnemingen.be.
https://plus.google.com/photos/10007341 ... banner=pwa
dit is de link naar mijn foto's op Picasa
groetjes
hallo
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Dag Annie, hartelijk welkom op het forum ! Zo zeg, jij hebt al heel wat insecten voor de lens gehad
Vind het Hennepnetelhaantje erg mooi...

Leuk, een insectenliefhebber/fotograaf op het forum. Heb meteen even wat foto's bekeken. Mooi hoor! Erg leuke soorten zie ik ook voorbij komen!!
Twee tipjes: in de map Ardeche met 170 foto's staat een leeg libellenlarvenhuidje. Dat is een huidje van de schemerlibel. Die vond je vast bij stromend water met op tenminste een van de oevers veel bomen? Op de foto met het koppel Sympecma fusca zie ik een koppel Platycnemis latipes.
Vind je niet erg toch, dat ik je hierop wijs?
En in het mapje larven Belgie zie ik een behoorlijk harige libellenlarve waarvan je de naam niet weet uit je vijver. Dat is een Platbuik.
Twee tipjes: in de map Ardeche met 170 foto's staat een leeg libellenlarvenhuidje. Dat is een huidje van de schemerlibel. Die vond je vast bij stromend water met op tenminste een van de oevers veel bomen? Op de foto met het koppel Sympecma fusca zie ik een koppel Platycnemis latipes.
Vind je niet erg toch, dat ik je hierop wijs?
En in het mapje larven Belgie zie ik een behoorlijk harige libellenlarve waarvan je de naam niet weet uit je vijver. Dat is een Platbuik.