We gaan weer de uitdaging aan voor de eerste keer.
Veel gelezen en video's bekeken.
Allereerst grote stammen witrothout volgens mij eik gevonden (blijft moeilijk wat heb ik nou in me handen) maar gezien de kern van de stam denkik dat ik goed zit .
Prosopocoilus giraffa keisukei
-
- Cyclommatus elaphus
Prosopocoilus giraffa keisukei
- Bijlagen
-
- 20250608_210715.jpg (100.59 KiB) 89 keer bekeken
-
- 20250608_113247.jpg (82.69 KiB) 89 keer bekeken
-
- 20250608_113257.jpg (103.28 KiB) 89 keer bekeken
-
- Cyclommatus elaphus
En de vrouw uiteraard.
De man is nog inactief dus zal geduld moeten hebben voor het samen gaan.
De man is nog inactief dus zal geduld moeten hebben voor het samen gaan.
- Bijlagen
-
- 20250608_205716.jpg (93.28 KiB) 88 keer bekeken
Mooi! Zijn deze toevallig van een zekere Van de wege op marktplaats?
-
- Cyclommatus elaphus
Ja klopt, ben nu maar langsgereden eerst naar Gendringen en toen naar Oosterhout was me dagie wel weer maar alles beter als de post .Elias schreef: ma 09 jun 2025, 09:02 Mooi! Zijn deze toevallig van een zekere Van de wege op marktplaats?
Ook weer goed advies gekregen dat de vrouwtjes ook niet heilig zijn als ze nog niet actief zijn of zich door medekevers bedreigd voelen bijten ze elkaars poten eraf .
Ja is mij ook gezegd geweest. Ik heb ook een koppeltje gekocht van hem en ik had gevraagd of het vrouwtje voorlopig bij de pachnodas kan tot ze actief is maar aangezien ze poten kan afbijten toch maar beter niet. Ik heb wel een koppeltje met een kleiner mannetje. Ik heb niet echt 25 euro over voor 2 of 3 cm extra kever
Toen ik zag dat het ander koppeltje gereserveerd was vroeg ik mij al af of jij deze toevallig gekocht had.

Toen ik zag dat het ander koppeltje gereserveerd was vroeg ik mij al af of jij deze toevallig gekocht had.
-
- Cyclommatus elaphus
Ja dat is een beetje mijn gebrek ik denk dan mooi trio tekoop en blind .Elias schreef: ma 09 jun 2025, 22:25 Ja is mij ook gezegd geweest. Ik heb ook een koppeltje gekocht van hem en ik had gevraagd of het vrouwtje voorlopig bij de pachnodas kan tot ze actief is maar aangezien ze poten kan afbijten toch maar beter niet. Ik heb wel een koppeltje met een kleiner mannetje. Ik heb niet echt 25 euro over voor 2 of 3 cm extra kever![]()
-
- Cyclommatus elaphus
De handrem staat er nu echt wel op hoor .
We hebben leuke kweekgroepen opgezet en de volgende ronde gaat ter verkoop.
De beurs in Harmelen laat weer niets van zich horen .
Ik heb gezegd 1 tafel is genoeg voorons als beginner en wat moet ik zelf regelen? Nog steeds geen antwoord dus ik ben benieuwd of het doorgaat.
Ik ben ook veel in gesprek met CrazyBeetles en leer veel van hun dus uiteindelijk komt het wel goed maar tijd zal het leren.
Ik ben voorlopig heel erg blij dat het phalacrognathus meulleri trio zich schijnt te vermaken en daarbij ik binnenkort een vrouw heb als alles goed gaat ook bij dezelfde man .
Ook dorcus is ok gelukkig deze gaat om de 2 weken van de ene vrouw naar de andere.
Ik heb alleen bij nasicornis oryctes een serieuze fout gemaakt met gevolgen en dat is gewoon stom van me geweest .ik heb het substraat te nat gemaakt doordat ik geen condens zag dacht ik van het verdampt snel maar voelen is weten ben ik achter. Niet blijven bevochtigen zonder te voelen op zicht.
We hebben leuke kweekgroepen opgezet en de volgende ronde gaat ter verkoop.
De beurs in Harmelen laat weer niets van zich horen .
Ik heb gezegd 1 tafel is genoeg voorons als beginner en wat moet ik zelf regelen? Nog steeds geen antwoord dus ik ben benieuwd of het doorgaat.
Ik ben ook veel in gesprek met CrazyBeetles en leer veel van hun dus uiteindelijk komt het wel goed maar tijd zal het leren.
Ik ben voorlopig heel erg blij dat het phalacrognathus meulleri trio zich schijnt te vermaken en daarbij ik binnenkort een vrouw heb als alles goed gaat ook bij dezelfde man .
Ook dorcus is ok gelukkig deze gaat om de 2 weken van de ene vrouw naar de andere.
Ik heb alleen bij nasicornis oryctes een serieuze fout gemaakt met gevolgen en dat is gewoon stom van me geweest .ik heb het substraat te nat gemaakt doordat ik geen condens zag dacht ik van het verdampt snel maar voelen is weten ben ik achter. Niet blijven bevochtigen zonder te voelen op zicht.