Dit ben ik

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Buchan
L2

Dit ben ik

Bericht door Buchan »

Beste leden van dit forum,

Mijn naam is Buchan van Veen en ik huppel en dartel reeds 34 jaar op deze aarde rond. Ik werk in het onderwijs als docent aardrijkskunde. Ooit ben ik begonnen met het verzamelen van fossielen, gesteenten en mineralen. Vanuit de fossielen ben ik richting de naturalia gegaan en uiteindelijk dus ook bij de kevers gekomen. Voor mijn lessen heb ik ooit een herculeskever en een een macrodontia cervicornis kever (opgezet) laten zien. Ik was er zo van onder de indruk (en mijn leerlingen gelukkig ook), dat ik verder ben gaan kijken in de hoek van insecten, spinachtigen en ander kruipend gedierte.
Sinds kort heb ik een tweetal miljoenpoten (millipeds) en een vijftal dola-larven, waarvan ik hoop dat ze ook prachtige rozenkevers zullen worden. Overigens heb ik (of beter gezegd mijn ouders) vroeger wandelende takken gehad.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Buchan,

Welkom op het forum! Leuk dat je het forum gevonden hebt en dat je kinderen met insecten in contact brengt. Hier op het forum kan je veel informatie vinden. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Heel veel plezier hier!

Pim
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Buchan hartelijk welkom ! Leuk zo'n meester met beestjes ! Hou ons op de hoogte met de vorderingen van de dola's :D
Buchan
L2

Bericht door Buchan »

Dat zal ik zeker gaan doen! Overigens ben ik van plan om na mijn verhuizing ook eens te kijken naar andere kever soorten te kijken. Alleen de aanschaf hiervan is nogal lastig, aangezien ik eigenlijk geen plek ken waar ze kevers of keverlarven verkopen (behalve als voedsel dan).
Ghanese miljoenpoot, Pachnoda Marginata Peregrina, Felis catus, Neocaridina sp. tiwarii, Pomacea diffusa, Anatome Helena,Mus domesticus, Oniscus asellus, Armadillium vulgare, Polydesmus angustus, Arion rufus, Cepaea nemoralis
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Nou Buchan, daar hebben we hier op het forum het onderwerp "Marktplaats" voor!
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

Welkom
jeroen
Dynastes neptunes

Bericht door jeroen »

welkom Buchan
simonvdr
Imago

Bericht door simonvdr »

Welkom
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
hoornkever22
L1

Bericht door hoornkever22 »

Welkom
beestje
Ei

Bericht door beestje »

Pim schreef:Nou Buchan, daar hebben we hier op het forum het onderwerp "Marktplaats" voor!

Nou pim dat is leuk dat je dat zo zegt, ik ben ook al even op zoek.

Maar moet toch zeggen dat er op beurzen meer te koop is dan op de marktplaats en nu we toch op dit onderwerp zitten.
ik heb bij mijn laatste bezoek aan een beurs met een redelijke verkoper van kevers gesproken en die wilde niks weten van dit forum.
dit vind ik toch wel spijtig want als ik het aangeboden hier op de marktplaats zie en dan zie wat hun op hun website tekoop hebben staan is het toch wel zeer spijtig dat er hier niemand over hun spreekt, terwijl ik hun wel heb gevraagt waarom hun hier geen lid zijn.
kreeg ik als antwoord over dat forum word hier niet meer gepraat en wij willen daar niks meer mee van doen hebben.

Weet dus niet wat hier de rede of oorzaak van is, maar is het niet spijtig dat een redelijke grote kever en larve aanbieder zich hier niet thuis voelt, terwijl er zoveel mensen mee verder geholpen zouden zijn. Ik tenminste toch en ben zeer tevreden over hun producten en nazorg.

bovendien ook welkom

Groetjes

Anita
Plaats reactie