Dit ben ik

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Buchan
L2

Dit ben ik

Bericht door Buchan »

Beste leden van dit forum,

Mijn naam is Buchan van Veen en ik huppel en dartel reeds 34 jaar op deze aarde rond. Ik werk in het onderwijs als docent aardrijkskunde. Ooit ben ik begonnen met het verzamelen van fossielen, gesteenten en mineralen. Vanuit de fossielen ben ik richting de naturalia gegaan en uiteindelijk dus ook bij de kevers gekomen. Voor mijn lessen heb ik ooit een herculeskever en een een macrodontia cervicornis kever (opgezet) laten zien. Ik was er zo van onder de indruk (en mijn leerlingen gelukkig ook), dat ik verder ben gaan kijken in de hoek van insecten, spinachtigen en ander kruipend gedierte.
Sinds kort heb ik een tweetal miljoenpoten (millipeds) en een vijftal dola-larven, waarvan ik hoop dat ze ook prachtige rozenkevers zullen worden. Overigens heb ik (of beter gezegd mijn ouders) vroeger wandelende takken gehad.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Buchan,

Welkom op het forum! Leuk dat je het forum gevonden hebt en dat je kinderen met insecten in contact brengt. Hier op het forum kan je veel informatie vinden. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Heel veel plezier hier!

Pim
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Buchan hartelijk welkom ! Leuk zo'n meester met beestjes ! Hou ons op de hoogte met de vorderingen van de dola's :D
Buchan
L2

Bericht door Buchan »

Dat zal ik zeker gaan doen! Overigens ben ik van plan om na mijn verhuizing ook eens te kijken naar andere kever soorten te kijken. Alleen de aanschaf hiervan is nogal lastig, aangezien ik eigenlijk geen plek ken waar ze kevers of keverlarven verkopen (behalve als voedsel dan).
Ghanese miljoenpoot, Pachnoda Marginata Peregrina, Felis catus, Neocaridina sp. tiwarii, Pomacea diffusa, Anatome Helena,Mus domesticus, Oniscus asellus, Armadillium vulgare, Polydesmus angustus, Arion rufus, Cepaea nemoralis
Pim
Beheerder
Beheerder