Het ruilen bij Pim ging goed. Ik ruilde een roodbruin mannetje tegen een groenbruin vrouwtje. Ware het niet dat het vrouwtje (wat nog niet helemaal uitgekleurd was) de volgende dag helemaal groen was! Omdat dit voor Pim wel erg sneu was is hij hem vandaag wezen ruilen voor een bruingroen vrouwtje. En ik heb een Mecynorhina polyphemus confluens mannetje van hem gekregen (dus ik heb nu alsnog een geheel groene kever)
Foto's van de geheel groene:
Inmiddels is de stand van zaken:
2 mannetjes, 2 vrouwtjes, 3 cocons en 7 larven. Gaat geweldig dus!
Deze groene vrouw is een knappe variant van Mecynorhina ugandensis! Ze was waarschijnlijk nog niet volledig uitgehard, vandaar de bruine kleur (is dus wel vers uit de cocon!).
Bahamut schreef:Ga je hiermee dan verder kweken Peter?
Ze is nu weer terug naar Pim en die gaat er mee verder kweken. Wat echter vreemd is is dat de ouders van deze geheel groene niet dezelfde kleur hadden maar bruin met groen waren.
Dat is goed mogelijk hoor. M. ugandensis hebben vaak zeer verschillende kweekuitkomsten.
Bij een bevriende Duitse keverkweker is er onlangs uit een volledig groen koppel een blauwe variant gekomen.
Bij Poohke thuis zijn er zowel rode als groene kevers uit dezelfde lijn gekweekt.
Dat is nu net het leuke aan deze soort!