hallo.

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
bertjan
Ei

Bericht door bertjan »

Nog eventjes over dat bakje van de chines. Daar zou ik ook een krekel bakje voor kunnen gebruiken? En dan kan ik ze daar in stopen en moet dan de deksel er ook op en hoelang moeten ze daar in zitten? Want weet niet hoe oud ze zijn en of ze nog wel goed zijn. En dan weer terug zetten in het terrarium?
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ze kunnen ook in een ander bakje of een krekel bakje als er maar een deksel op kan (tegen het uitdrogen en stel je voor dat er een uitkomt en weg vliegt) en er een paar gaatjes in gemaakt kunnen worden. Een krekelbakje dat aan de zijkanten al geperforeerd is droogt te snel uit.
amando
Ei

Bericht door amando »

welkom
bertjan
Ei

Bericht door bertjan »

En wat is de aanrader van de dikte van de bodem die je gebruikt? Want ik heb ook nog die bakjes waar ik de larven in heb aangekocht. Zal dat een ideale bakje is om de concons in te stopen?
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ik heb geen idee wat voor bakjes het zijn of hoeveel larven je hebt. Als je echt voor je dieren voedsel wilt gaan kweken dan zou ik de larven in een curver of samla bak gaan houden zodra je er een aantal hebt. Zo hebben de dieren genoeg eten en ruimte. De dikte van het substraat zou ik op minimaal 10 cm houden voor de imago's zodat het substraat niet te snel uitdroogt. De bak van de larven zou ik gewoon bijna helemaal afvullen als je substraat genoeg hebt.
Plaats reactie