Tja, ze eten zeker veel! Ik heb gisteren nog een cup jelly bij het mannetje gezet en vandaag mocht een nieuwe potje zetten Maar ik ben heel tevreden met mijn aankoop
Ik zou het vrouwtje laten leggen gedurende minstens 1 maand - 1 maand en half alvorens ik eitjes/larfjes begin te zoeken, anders verstoor je het vrouwtje te veel en zullen er niet veel nakomelingen zijn.
Ik heb ze eerst apart in een bak gelegd met wat substraat want ik moest de terra nog wat inrichten en was gisteravond klaar en ik had ze pas deze morgen verplaatst. Ze hadden nog niet gepaard want het mannetje zit nog apart, ze zullen vast gepaard hebben voordat ik ze gekocht had. Ik laat ze nu wel met rust, het eitje:
Ik heb nog aan de mensen van de petfactory gevraagd of ze nog " maagd" waren
Ze hebben mij gezegd dat ze "maagd" waren ze waren 7 weken oud
Dus vind ik het wel raar dat je eitjes hebt gevonden :s
Tja dat is inderdaad raar... Maar toch, ik heb nu al eitjes en nog even wat vragen hoelang duurt het voor de Chalcosoma chiron voordat het een imago wordt?
romano schreef:Ik heb nog aan de mensen van de petfactory gevraagd of ze nog " maagd" waren
Ze hebben mij gezegd dat ze "maagd" waren ze waren 7 weken oud
Dus vind ik het wel raar dat je eitjes hebt gevonden :s
De imago's van de Lucanidae en Dynastidae bij Petfactory zijn hoofdzakelijk wildvangdieren.
ze hebben er gewoon teveel exemplaren van. (vindt maar eens een kweker die 10 koppels Chalcosoma tegelijk kan verkopen). wildvangdieren hebben nagenoeg altijd gepaard
Harald ik heb het aan de "baas" van de stand gevraag of het nakweek was
Daarop antwoorden hij dat ze 7 weken uit de cocon was dus ik denk niet dat het wildvang was.
Ps; ik denk dat ik dit weekend ff de artisklas kom bezoeken
Ik heb ooit bij hem een zgn. koppel L3 Megasoma janus ramirezorum willen kopen en toen ik ter plekke de larven inspecteerde, merkte ik dat deze slechts L2 waren. Hij verzekerde mij echter dat ze L3 waren, wat absoluut niet klopte! Ik bleef aandringen dat deze L2 larven waren, maar hij was echt overtuigd van zijn stuk, zelfs al was ie fout.
Ik denk niet dat Martin zeker zal weten of deze 7 weken uit de cocon zijn (en zo ja, zijn ze trouwens reeds actief en misschien verpaard!); ik denk eerder dat hij zich baseert op de datum van collectie en daaruit afleidt dat ze ongeveer 7 weken oud zullen zijn.
Zoals Harald zegt, dit zijn ook waarschijnlijk geen kweekexemplaren, maar wildvang.