Kan zijn dat ze larven van anderen opkopenRené Verheij schreef: zo 27 jul 2025, 17:42 Deze kwamen bij sixpattes vandaan dan verwacht je dit niet .eerlijk gezegd ook nog nooit dit meegemaakt met ze.
Chlorocala oertzeni
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja is wel sneu nu , heb de neiging om hem bij africana africana te zetten aangezien toch daar alles al bevrucht is en bij protaetia formosana distantieert hij of zij zich overduidelijk.Harald schreef: zo 27 jul 2025, 17:57Kan zijn dat ze larven van anderen opkopenRené Verheij schreef: zo 27 jul 2025, 17:42 Deze kwamen bij sixpattes vandaan dan verwacht je dit niet .eerlijk gezegd ook nog nooit dit meegemaakt met ze.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Misschien ff apart met een paar africana in een bak en de larven mochten die eruit komen apart houden.Harald schreef: zo 27 jul 2025, 17:57Kan zijn dat ze larven van anderen opkopenRené Verheij schreef: zo 27 jul 2025, 17:42 Deze kwamen bij sixpattes vandaan dan verwacht je dit niet .eerlijk gezegd ook nog nooit dit meegemaakt met ze.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Nou dit is in iedergeval geen slecht teken 
- Bijlagen
-
- 20251013_104615.jpg (201.09 KiB) 278 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De 1e L1 larven al gevonden
Maar nog erg klein 7stuks en het substraat maar gelaten .
Maar nog erg klein 7stuks en het substraat maar gelaten .
ik heb inmiddels ook 30 L1 larven van deze mooie soort weten te bemachtigen. Wie weet kunnen we als we beiden succes hebben met de kweek nakweek uitwisselen:)
Pachnoda Fissipunctum, Chlorocala Africana, Chlorocala Oertzeni, Chlorocala africana camerunica.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Een pure kweeklijn van oertzeni is inmiddels erg moeilijk te bemachtigen begreep ik na vandaag op het vivarium .michel74 schreef: za 08 nov 2025, 16:35 ik heb inmiddels ook 30 L1 larven van deze mooie soort weten te bemachtigen. Wie weet kunnen we als we beiden succes hebben met de kweek nakweek uitwisselen:)
Er zit veel groen in .
Ik heb zelf ook echt maar weinig echt volledig paarse exemplaren en wat er uitkomt blijft een verassing.
Uiteraard ga ik voor een zuivere kweek dus wie weet.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Voorlopig heel veel nakweek uit de 2 paarse koppeltjes .ik heb later wel de groenere erbij gedaan maar die kleuren naarmate ze ouder worden ook steeds meer paars blauw en het groene verdwijnt dus waar het hem in zit ?
Ik wil geen onzuivere lijn verkopen of ruilen dus ga ze bekijken bij uitkomst en nu al ruim 40 larven apart gehouden en nog geen tijd gehad om verder te checken maar ze wel al ruimschoots gezien.
Ze stelen het fruit van de imago's aan de oppervlakte dus dat zegt al genoeg
Ik wil geen onzuivere lijn verkopen of ruilen dus ga ze bekijken bij uitkomst en nu al ruim 40 larven apart gehouden en nog geen tijd gehad om verder te checken maar ze wel al ruimschoots gezien.
Ze stelen het fruit van de imago's aan de oppervlakte dus dat zegt al genoeg